Svammelmåndag

Inser att blogga på kvällen för att varva ner inte riktigt funkar... det blir för sent och jag blir för trött och orkar inte... Jättesynd, för jag älskar att varva ner på papper så att säga. Men men, jag tar lite såhär mitt på dagen. Eller, för ett år sen hade jag inte kallat klockan 10:14 för mitt på dagen, men ja, nu är det ju så. Skulle redovisat gårdagen i bilder tänkte jag, för vi hade en jättemysig söndag trots M:s konstanta gnäll. Avslutar dagens med de bilderna istället.
Idag hittills har vi gått upp för tidigt för mitt sömnbehov och ätit gröt till frukost alla 3. Sen, när M satte igång med gnällandet plockade jag ner henne i vagnen och gick ut och gick - vilse. Som vanligt när jag ska gå någonstans på Vallås. Haha. Får nog ta och gå en del här så jag vet var jag ska ta vägen. Men det är ju alltid roligt att se nya ställen, och till slut kom jag ut vid den stora dammen, och då kände jag igen mig. Hem, upp med M och dags för henne att sova förmiddag. Dagen är blank idag. Både skönt och tråkigt. J är i alla fall hemma till 13, och då blir inte dagen riktigt lika långtråkig och ensam. Men imorgon kör det igång ordentligt vill jag lova, och sen finns det ingen återvändo, så jag ska nog njuta av dagen idag. Ikväll blir det TIDIGT, det är ju så skönt att sova! Så fort jag lägger huvudet på kudden somnar jag. Skönt skönt. Svamlar bara känner jag. Veckan ser ut som följer:
Tisdag: fika hos tjocka A (bebis när som helst!), öppna förskolan, kören och syster + 2 barn kommer hit
Onsdag: Syster och barn här, babysim
Torsdag: Träna, lunch, Vgd
Fredag - Söndag: Göteborg!!! Kärleksweekend! SÅ skönt det ska BLI! Njuta av varandra, sova, sova, sova, äta god hotellfrukost, bio, gå på stan utan barnvagn osv... Längtar!
Här är i alla fall söndagen: (man kan inte tro att hon är så gnällig när man ser bilderna, men, men, linslus är hon i alla fall!)
Det bästa som finns är att få riva sönder papper, vad passar bättre att riva sönder än söndagsreklamen?



Sen var vi och matade fåglarna, men M fick sitta och titta i vagnen, och hon var nöjd med det!:


Den kritiska tiden på kvällen, när det allmänna kvällsmissnöjet slår till, ägnades åt badkar med J:


Nä, nu ska jag ringa lite samtal och se om vårt skrivbord kommit in så vi kan köpa det äntligen...

Kommentarer
Postat av: Linda

så söööööt hon är! Saknar er!!!

2009-02-09 @ 15:17:31
Postat av: Henke

Men herrejösses vilken söt unge! :-)

Du kan få låna mig o min digitala systemkamera om du vill ta fler bilder med miljarders megapixlar! Anytime!

2009-02-12 @ 16:02:40
URL: http://fkkingvardag.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0