21-gångers-psykologi...

Flera gånger har jag, från olika håll, hört talas om "21-gångers-psykologi". Detta är något man praktiserar för att bryta en vana alternativt få in en ny vana. Och då genom att genomföra denna vana 21 gånger. Därefter sitter det. Om man till exempel vill börja äta nyttigt, ska man äta nyttigt 21 dagar i rad. Därefter äter man nyttigt "automatiskt". Det kan låta skumt, men faktum är att det fungerar bättre än vad man tror. Och 21 dagar är ganska lång tid ibland... Jag funderar på att praktisera denna psykologi på någon form av gravidträning. Inte i någon stor omfattning alls, men faktum är att när jag väntade Moa hade jag SJUKT ont i ryggen. Då tränade jag ingenting. När jag väntade Molly hade jag ALDRIG ont i ryggen och tränade styrketräning minst en gång i veckan. När jag nu börjar få ont i ryggen denna graviditet är det bara upp till mig själv att faktiskt göra något åt det. Till exempel köra lite ryggövningar här hemma. 21 dagar i rad. Sedan ska det gå av sig själv.... Eller?

Kanske ska köra på denna psykologi även vad gäller bloggande? I så fall är jag på dag 3 av 21 tack vare detta inlägg. Det kanske skulle vara något??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0