Tänk inte på en rosa elefant!

Eller, mer passande så här tids; Prata om något som inte har med corona att göra! Jag utmanar dig.

”Hur går det på jobbet då”…. eh nä, för inget är som det brukar eller ska på jobbet.

”Vad har ni gjort i helgen då?”….. eh nä, för inget är som det brukar på helgen p.g.a. inställda träningar, matcher, cuper, tillställningar…..

”Ska ni hitta på något roligt i påsk?”… eh nä, för det vet jag inte, eller…? Kanske? Eller?

”Hur mår barnen?” … eh nä… 

”Hur går träningen?”… nä…

”Har du sett något kul på tv på sistone?” eh NÄÄÄÄÄÄÄ (t.o.m. JAG saknar sporten)

Vi får prata om….  eee…. vädret?!! Jaaa!!! Det är sol. Och blåser kallt. Och till veckan ska det bli regn. Och kanske snö. DET kan vi prata om. Fast det tog visst slut där.

Vi kan prata om…. mat?! Jo, det kan vi nog. Fast det jag skulle köpa till den mat jag ville laga fanns inte att köpa i affären p.g.a…. nä, just det. INTE något som hade med corona att göra.

Vi får prata om serier! Nu finns det ju nya biofilmer att streama p.g.a. NEJ JUST DET JA!!!

Alltså jag ger upp. 

Tänk inte på en rosa elefant. För rosa elefanter finns inte.

Prata om allt som påverkas av corona. För corona finns.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0