Det får bli dagbok...

2006-11-05. Söndag. 22:00 *pip*
Jaaa... sista kvällen/natten i Vaggeryd på ingång... eller, a. Dagen idag har tillbringats i böcker, på IKEA, ute och framför dator. Spännande spännande. Upp, frukost, plugg. VARFÖR skrivs det böcker på engelska när man kan skriva dem på svenska? Jag är så kass på religionsvetenskapligt fackspråk på engelska!!! Kräks på det! Tar ju aldrig slut heller!!! Fy. Stack ut och sprang en skvätt. Skönt! Fast kallt i luften - kallt i lungorna - ont när man andas. Men men. Man rensar ju huvudet. Och man får se Vaggeryd in aktion en söndag i november. Spännande. Hem, mat, dusch. Och dagens expedition: IKEA. Med en förestående flytt krävs planering. Speciellt när man ska opereras mitt i. Och speciellt när IKEA (en flytts måste) inte finns i Halmstad. Så till IKEA i Jönköping bar det. Med inköpslista i ena handen och en nyvässad penna i den andra för att skriva upp konstiga namn på mindre konstiga möbler, hyllor hit och fack dit osv. Allt för att de kära parentsen ska kunna åka och köpa allt när det börjar närma sig... hihi. En vrålstor kardemummabulle åkte ner innan vi begav oss till Vaggeryd igen. Men vaddå... jag sprang ju idag! Hem, plugg, vånda och lite godis. Och glass. Bor man med min mamma så ingår glass. Alltid. Till allt. Gott. Jag är värd det idag. Saknar älsklingen lite för mycket också. Därav glass. Med kolasås. Hemmakokt. Och banan. Ej hemma-odlad men dock. Långpromenad med mor och syster 20:30-21:30 och nu sitter man här. Borde sitta uppe framför en annan dator med andra program på skärmen... och den engelska boken. Ska väl bege mig dit också. Se hur länge jag orkar sitta där inatt. Ska träffa folk från förr imorgon. Trevligt trevligt. Och lämna Vaggeryd för den här gången...
Så kan det va... och så är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0