Back again... dagen idag...

Så! Nu är Bonde söker fru slut för idag och återkommer imorgon. Helt stört hur jag kan fastna så för ett tv-program, jag som ratar tv:n i största allmänhet. Anyway.
Idag har jag och syster varit i Jkpg 11 - 16. Därefter blev det en mycket mycket mysig fika med "pärlan" P där tiden gick alldeles för fort innan pappa slutade jobba och därmed gick min taxi hem.
Hem till min lilla M 19:00 som varit hos mormor hela dagen och gosade och gosade och gosade och var klängeträd och sen då som sagt Bonde söker fru.
Så till stan idag. Vi gick både på A6 och nere på stan och jag provade 2387 klänningar (till nyår) utan resultat. Fel tyg eller fel modell eller fel färg eller fel färg (igen) eller fel pris eller så fastnade jag i dem.... så det bidde ingenting... Mer än känslan av frihet att gå på stan utan barnvagn eller tidsplanering efter en liten hungrig mage eller så. Att få sitta ner och äta i fred är också något som står högt på prioriteringslistan.
Fick ett helt underbart mail idag av härliga E, måste dela med mig av godbitar av det:

Du vet att du är mamma när:
Du kan hälla upp exakt 200 ml vatten i en flaska med förbunda ögon.
Du börjar svänga dig med ord som 'galonisar', 'mellis' och 'öppnis'.
Du börjar tycka att en stund ensam med dammsugaren känns som en form av behaglig mental terapi istället för ett nödvändigt ont.
En vanlig och nödvändig renlighetsdusch (ensam) känns som att gå på värsta lyx-spa.
Du har bara tid att raka det ena benet.
Du gömmer dig på badrummet för att få vara ifred.
Barnet spyr, och du fångar det i händerna.
Någon annans barn spyr på ett kalas och du fortsätter äta.
Du hoppas att ketchup är en grönsak, då det är det enda ditt barn äter.
Du kommer på dig själv när du gör din mans smörgåsar i roliga former.
Du använder ditt eget saliv till att tvätta ditt barn i ansiktet.
Du tycker att det är fullständigt normalt att gå på toa med sällskap eller öppen dörr....
Du rullar kundvagnen i mataffären fram och tillbaka, fram och tillbaka....
Du inte för ditt liv kan fatta hur folk utan barn kan ha tidsbrist!
Du börjar diskutera bajs och spyor med dina kollegor på jobbet, utan att fatta att de tycker det är ÄCKLIGT!
Står lika svarslös varje gång du får frågan om vad du gjort i helgen...
Du ringer upp en kompis kl 9 på lördagsmorgonen och förvånas över att dom låg o sov ännu, det e ju mitt på dagen ju...
Du blir irriterad om nån ringer efter klockan 21 på kvällen, man ringer väl inte folk nästan mitt i natten...
Du slutar använda handväska och har ett fack i skötväskan för dina saker...
När du tycker 4 minuter bajsning på toan är egen-tid...

Det är faktiskt så i mitt liv oftast! haha... Fick ett ännu mer hysteriskt roligt mail av samma söta E.... men jag tar det en annan gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0