Borde vara lag på att bada badkar...

...så folk verkligen fattar hur skönt det ÄR! Sitter här i källarn och kyler ner mig så det blir riktigt riktigt skönt att krypa ner i sista badet innan Halmstad för några dagar. Har ju visserligen M:s balja där, men det är inte riktigt samma sak... :P
Igår njöt jag av I:s sällskap i staden. Mycket trevligt och alldeles för sällan, men ändå. Fixade även lite småplock på stan och kom hem till en nybadad M. Jag är bortskämd här! Jag vet! Men de älskar och njuter lika mycket av vår älskling som vi gör, så det känns bra att lämna henne till mor och far. Natten tillbringades i källaren med mamma som första jourhavare åt M. Dock sov jag väldigt dåligt av massa olika anledningar. Bl.a. en knivskuren man i Halmstad med gärningsmannen lös och J på stan. Kunde inte koppla av förrän hans sms att han kommit hem lyckligt och väl - - - halv 2!!! Då hade det hunnit hända rätt mycket i mitt huvud kan jag säga...
Anyway
Idag har jag haft en mycket trevlig stund med M och eftermiddagen har tillbringats med syster och systerbarn. Och tomten! Han/hon dök upp helt otippat mitt i fikat! M reagerade inte alls. Så kul var det. hehe. Ikväll har jag och mor min gjort julgodis. Mysigt och nostalgi. Jag utvärderar mina känslor och viktigheter mer och mer för varje år som går, och just nu funderar jag på vad som ger mig julstämning. Några saker jag kommit på är:
* Mamma och pappas pepparkakshus som ALLTID står i köket och luktar.... JUL!
* Doften av bivaxljus som vi gjorde på lekis när jag var liten
* Den lysande spelande kyrkan som spelar "Stilla natt"
* "Baka" marsipan
* Doften av hyacinter och JULGRAN!!! (den är inplockad här i Vgd nu!!!)
* Att EN gång om året få köpa en fin klänning för att ha på julafton

För att nämna några saker. Blir lite fundersam och inser att typ INGET av ovanstående kostar särskilt mycket alls...

Nä, nu blir det badet och sen sängen... imorgon bär det av i bil till Halmstad för en förhoppningsvis trevlig och givande dag! *hoppas*

Kommentarer
Postat av: Föken Kajon

Jag visste inte att du blogga!!! Nu har jag ny favoritblogg!

2008-12-21 @ 19:17:02
URL: http://frokenkajson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0