Då så, here we go.... (kan bli långt)

Nu ska konserten återberättas i ord och lite bilder... Hela upplägget går ut på att gästerna äter 3-rätters middag, serverad av kören samtidigt som vi står för underhållningen... Eller ja, vi serverar först och underhåller sen. Årets tema var film/musikal med vissa långsökta kopplingar. Det är andra gången vi kör på det temat, första var 2005, men det är ett väldigt tacksamt tema, därav reprisen. Föreställningen bjöd på allt från Stayin´alive (Saturday night fever), We go together (Grease), Älskade ängel (Bert) till Honey honey (Mamma Mia), Hallelujah (Shrek) och Ain´t no mountain (Sisters act 2). Sammanlagt framfördes 22 låtar, körlåtar varvade med grupplåtar. Som grädde på moset fick vi hjälp av ett superduktigt band bestående av f.d. och nuvarande gymnasieelever från estetiska programmet. Kalasduktiga var de! Och kul hade vi! Det är väldigt roligt att springa runt bland gästerna och servera och serva allmänt varvat med att stå på scen!
Självklart kryddades showen med hysteriska klädval... temat i första akten var 70-tal/hippie, men sedan tog visst film-kopplingen slut.... för i andra akten, då skulle vi helt plötsligt ha svart nedtill och rött upptill, vad det nu har med film att göra? Värst var nog tredje akten, för då skulle alla vara helsvarta och "tjejerna ska ha en färgglad scarf och killarna slips". What the f**k! Snacka könsroller... eller?! Behöver jag säga att jag inte var med i klädgruppen? Behöver jag säga att jag hade slips? :) En idé som visst dog någonstans på vägen var att kläderna skulle spegla filmerna och att filmerna skulle ligga i kronologisk ordning... hade jag gillat! Kläder från olika år liksom! Såhär såg vi i alla fall ut...
Inför första akten, här tillsammans med Therese och Bodil...
Såhär såg alltså jag ut...
I andra akten såg delar av kören ut såhär: (ser du mig?)
Rött och svart...

Jag har en tendens att inte kunna vara bara en i mängden, vilket i år resulterade i en grupplåt vid namn "Yester-me, yester-you, yesterday". Denna låt framfördes i den tredje akten, vilken vi började iklädda lusselinnen just för jullåtars framförandes skull. Blir mer stämning med vit särk och ljus i handen tycker någon. Men därunder hade vi alltså våra svarta kläder och scarf/slips:
Vi 4 kör Stevie Wonder...

Jaa... så var det med det. Ännu en krogshow slut, mycket övning, lite framträdande. I förhållande till varandra.
Får se detta inlägg som en allmän redovisning av showen i stort, pallar inte gå in på detaljerna. De kanske dyker upp i något annat inlägg här framöver...
Nu är det Lucia nästa! (när det gäller kören då alltså)

Toooooodilooooooooooou


Kommentarer
Postat av: johannapannan

men åh. vad roligt!!! snacka om att vara i hetluften liksom. Att du orkar!



Och japp.. lite rolig klädgrupp. ler

kram!

2008-12-08 @ 20:10:50
URL: http://johannapanna146.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0