Det här med att blogga...

...trodde det skulle passa mig. Jag som älskar att skriva och så. Men jag tror jag har tendensen att bli lite väl personlig. Kan inte skriva det jag vill skriva liksom. Om inte massa folk ska misstolka och ta åt sig och tro en massa och sånt. Men jag kan ju försöka mig på nån kind of light-version.
Längesen jag bloggade... mer tid nu? I´ll try. Har hört att ska något vänjas in ska det göras 21 gånger, sen "sitter det". Kanske även gäller bloggande? Ska köra 21 dagar i rad och sen sitter det? Fast om 21 dagar... då är det dan före doppare-dan! Tja, varför inte. "Adventskalenderblogg". I´ll try.
Så. Idag. Helt okej dag! Lite småjobbig natt, men men. Börjar vänja mig. Det är spännande att gå och lägga sig! Undra hur länge jag får sova nu liksom! Gick upp halv 8, då M inte ville sova mer. J lämnade blod och vi myspyste i soffan efter en hel flaska Nutramigen. (ersättning för oinvigda. Välling för ännu mer oinvigda.) Vilket fall som helst så ägnade jag M:s sovstund på 2 timmar åt att duscha, diska upp i köket och öva låttexter. Sen var den stunden över. 2 timmar per dag, vad skulle du göra om du har 2 timmar per dag där du kan göra "själviska" saker, som att gå på toa i fred eller duscha... eller diska eller ja... whatever.
Sen kom J hem från skolan och efter ännu en flaska Nutramigen blev det staden. Lite julklappsstros med familjen inklusive asiatisk buffé. Väldigt gott och väldigt mysigt med sin lilla skrutta i en stol bredvid på ett strålande humör! Sen inhandlades lite klappar innan vi åkte hem. Det var riktigt regnigt och julstämningen har svårt att infinna sig, trots ett advent/julpyntat hem med gran och allt! Vad gör DU för att få igång julstämning?!?!?!?!
Väl hemma åkte J på träning och jag och M pysslade med julklapparna. Blir inga krusiduller på paketen i år. M lackar ihop totalt när jag försökte krusidulla snörena.... Hon blev SKITRÄDD. Jaja. Fint med raka snören också.
Kvällen har ägnats åt övning... i helgen är det konsert minsann och hade det inte varit för att skruttan är ute och inte i magen i år hade det nog känts lagom "mycket" liksom. Nu ska det funka och fixas med henne oxå. Så hon var med och övade till J hade tränat färdigt. Då hämtade han henne och jag övade vidare. Lång övning blev det och nu är klockan 21:49. Trött. Seg. Borde gå och lägga mig och sova, men den här tiden är ju så skön, när jag kan tänka på mig mig mig mig mig mig mig. Bara.
Så var det med det.
Detta var gång 1 av 21. 20 ggr kvar... :)

Kommentarer
Postat av: johannapannan

hejja hejja. Klart du ska försöka hålla din blogg vid liv.



Skönt att hon äter Nutran iaf. Den smakar ju så illa :-) att många barn ratar den. Vill du ha lite recept på "nutramat" så säg till. Vännen har om du vill ha.



och ja. Raka snören är snyggt!! ler

2008-12-03 @ 20:18:10
URL: http://johannapanna146.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0