Det här med rubriker...

Jag har 200 olika roliga rubriker, men jag kan inte välja! Det är ju roligare med en tänka-till-rubrik liksom, än bara typ "Onsdagen den 3 december". Vill ju ha en bra rubrik som speglar dagen som varit. En salt dag skulle detta vara då. Började dagen med att salta gröten för mycket... jag som bara ville vara snäll och fjäska med nyttig frukost. J läser kostkunskap i skolan och har lärt sig "helt nya kunskaper" om vad som är nyttigt och inte, och Icas flingor är det inte, så då får det bli gröt. Med för mycket salt på... Oxå ska det vara kravmärkt och ekologiskt och allt annat som är dyrt och tar tid. Till exempel värma mat i ugnen istället för micron. Som om det var ny kunskap. I alla fall.
Inte alls det jag skulle skriva här! Salt dag på så sätt att natten var lite smått besvärlig, gröten lite för salt och taskig timing på eftermiddagens promenad och kära vännens och min osynkade dag. Plus att den underbara snön som faller från himlen inte lägger sig. Men icke fokusera på detta! Utan istället: Vi åt GRÖT till frukost! Så nyttigt! Vi åt frukost tillsammans! Så mysigt! Och jag fick träffa en kär vän nästan 2 hela timmar sammanlagt trots två barn som ska synkas! Och det snöar! Vilken stämning!

Dagen har även innehållit baby-sim-avslutning, tvätt och en lång lång promenad som inte tog slut hemma pga en nysomnad M utan fortsatte ännu längre! All motion är bra motion! Imorgon hade träning varit alldeles alldeles underbart... men betala dyr peng för att stå bredvid en spinningcykel och trösta och roa en uttråkad och otålig M är inte riktigt min melodi. Försökte oss på barnvakt men icke. Skillnaden är att vissa vill hjälpa och vissa vill bara få ut något själva. Jag är van vid det första. Men men. Försöker att inte lägga ut det på fel föremål. Kan inte ält-skriva tillräckligt i frågan. Ni som vet, ni vet.

Har funderat på den här 21-psykologin idag. Det kanske inte måste vara varje dag i 21 dagar? Det kanske bara måste vara varannan dag? Fast det kan bli svårt att hålla igång "varannan dag i 21 dagar". We´ll see hur det går.

Försökt vara hemmafru. Jag är kass på det. Kan inte laga mat, men jag försöker innerligt. Blev gott till slut, men vägen dit var lång och hela jag blev genomblöt av en så simpel sak som att diska upp lite smidigt.

Även letat kläder i min "kläder-innan-graviditeten-låda" inför helgens konsert. Hinner jag få ner boobsen 2 storlekar och magen 10 cm till fredag kväll? Icke troligt. Har jag råd att köpa ny outfit för att användas 2 tillfällen? Ungefär lika troligt som föregående fråga.

Jaa, nää... trivs med att blogga. Maken to bee sover, lillan likaså. Jag borde oxå. Njuter dock av ensamheten. När jag valt den själv!

Ses/skrivs imorrn!
Ps. Kanske ska avancera och lägga upp lite bilder oxå? Vad sägs? Här är iaf vi!

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej vännen! Va söt du är ;) Jag kom på den här sidan av en slump men de är kul o läsa lite om ert lilla liv, vi hörs o ses ju aldrig vilket jag saknar. Fatta jag har ju inte ens sett lilla söta Moa. I jul blir ja inte hemma så mkt men vi kanske hinner ses, kommer dock va hemma en hel vecka från 8 januari. Ha de bäst! Massa kramar kusin Martina

2008-12-04 @ 19:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0