Klyschor...

På nå´t konstigt sätt stör jag mig på klyschor som stämmer. De har alltid funnits där, men har alltid avfärdats med att "men det är ju bara en klyscha". Tänk på följande klyschor, sug på dem liksom:
* Du kan köpa mediciner men inte hälsa
* Du kan köpa en klocka men inte tid
* Du kan köpa sex men inte kärlek

* Det mest dyrbara i livet är gratis; kärlek, vänner, familj, hälsa

Säkert fler saker som ska in där... men ja.
Jag påbörjade dagen med en promenad på 5779 steg med härliga J! Fler som du behövs där jag finns! Suger på de minuter vi hamstrar på oss iaf! M fick stanna hemma med mormor, för hon var nyvaken och mormor var M-sugen. Dagen idag har delvis ägnats åt härliga F. Utvärderade, diskuterade och analyserade relationer och varandra. Typ. Jättemysigt och trevligt! Precis som med P igår. Kvalitetstid verkligen! Mamma har haft första-hands-jouren på M idag, så jag har även klistrat in kort idag. Jag hann med augusti, september och oktober fram till Cypern... mycket kort blir det! Men det är roligt! Ikväll har vi varit på A:s julavslutning. Jättebra faktiskt! Jag är ofta rätt skeptisk och kritisk, men det var helt okej och lagom långt :) Måste bara kommentera lite... och det har egentligen inte med barnen i sig att göra, utan mer ja. Skit samma. Den som skrev "Stilla natt" måste skrivit "EDER är frälsaren född" i vers 2 bara för att (ursäkta ordvalet) jävlas! För ALLA barn sjöng fel på det och sjöng, som i vers 1, "OSS är en frälsare född" i vers 2 också...
Nog om det.
Kvällen ikväll har ägnats åt hårfärgning (ska bli väldigt spännande att se hur det blir när håret väl torkar...), Bonde söker fru, Scones och glass med mammas kolasås.
Nu blir det sängen. Ser fram mot min älskling I imorgon!!!
J: Jag och M längtar efter dej!!!

Kommentarer
Postat av: johannapannan

Gick vi så långt menar du? Hehe. Mys med promenader.

2008-12-19 @ 18:36:51
URL: http://johannapanna146.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0