Konsumtion... (böcker och spel...)

Skum rubrik. Anyway. Jag läser för tillfället en bitvis väldigt bra bok som handlar om tankar för stressade mammor. Jag känner mig väl inte sådär jättestressad egentligen eftersom jag "bara" har ett barn och inga dagis eller skolor att pussla ihop med eget jobb, men i alla fall, där finns en hel del bra tankar! Ett kapitel handlar om materialism och konsumtion, och det stämmer så väl det hon skriver, att handeln vill få oss att tro att vi behöver så mycket som vi för bara några generationer sedan inte visste fanns!
När jag sitter hemma och filosoferar tycker jag att jag har allt jag behöver och funderar inte så mycket på saker jag vill ha. Det skulle möjligtvis vara kläder då... för det har jag INGA roliga... Alla kläder i garderoben just nu är "amningsvänliga" fula tröjor och byxor i fel storlek. Anyway.

Således när jag dyker in i affärer på jakt efter någonting så hittar jag HUR MYCKET SOM HELST! som jag vill ha! "Behöver". Sen när jag kommer ut ur affären så kommer jag inte ens ihåg vad det var jag ville ha! Skumt!
Jag älskar böcker. Affärer som Bokia skulle jag kunna gå i hur länge som helst! Biblioteket skulle jag kunna flytta in i! Men jag läser ju inte böckerna! Jag vill liksom bara ha dem! Måste skärpa mig där, för jag älskar verkligen att läsa! Det är en konst att kunna låta disken stå och lägga sig med en bok när M sover! Kan även sitta på nätet och hitta hur mycket böcker som helst! Kan inte välja! Men som sagt.... de ska ju läsas också!

Spel är också något jag vill ha vill ha vill ha vill ha! Stod och dreglade vid spel-hyllan på Eko igår och såg massa spel jag vill ha... också insåg jag att ett av spelen jag dreglade över, har vi hemma, ouppackat! Säger då det...
Kvällen idag verkar snart lida mot sitt slut och jag har inte påbörjat mina projekt. Ällingen har grabbarna här så idag är det jag som är förvisad till 3e rummet och julklappspyssel... Ska bli mysigt! Kvällarna när M har somnat har en tendens att rusa iväg! Och ikväll ska jag INTE gå och lägga mig kl 12... Hoppas dock att inatt blir som natten till idag! Tack J för sömnpulvret du skickade till M igår! :) Hon sov 7 - 12, åt och sov sen 12 - halv 7. Sen låg hon och pratade och sov om vartannat till 20 i 10 idag!!! Då är man trött för att vi fått sova för mycket... haha, säger då det...

Dagen idag har ägnats åt egentid på Eurostop (det är så mysigt och skönt och praktiskt när J är hemma!), öppna förskolan, mys i soffan med M och körövning med tärnkransbinderi. Snart är det Lucia!

Kommentarer
Postat av: elin

testing

2008-12-09 @ 21:58:55
Postat av: Elin

Nu vet jag hur jag ska göra:9 var brndväggen som jag trodde!

2008-12-09 @ 22:00:23
URL: http://frokenrosa.blogg.se/
Postat av: Elin

Nu vet jag hur jag ska göra:) var brndväggen som jag trodde!

2008-12-09 @ 22:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0