Måndag!

Sov inte sådär jätteintensivt inatt, jättespännande att se hur kommande natt blir! Jag har hämtat mig från helgen och tycker det är ganska skönt att vardagen sätter in igen! Skönt att ha J hemma hela förmiddagen, mys mys. Jag var superdupertrött på förmiddagen, trots att M höll sig i sängen till 20 i 10 i morse! Borde vara lyx! Men hellre intensiv sömn typ 8 timmar än upphackad sömn á 1 timme i taget i 12 timmar... typ. Frukost tillsammans, mycket trevligt. J läste en väldigt fin (jag kanske är för ironisk för att blogga?) 2a adventdikt då vi tände 2a ljuset eftersom att vi missade det igår... något bitter underton i hans för stunden nyskrivna dikt pga att jag tände 2a ljuset själv igår, utan honom... Anyway, allt för julstämning... mer eller mindre!

Mös med M i soffan när J gjorde ärenden. "Lyckades" med det jag fasat för när det gäller klippa naglar... klippte M i tummen! Hon sa inget alls, det var blodet på min vita tröja som avslöjade mig. Aj, aj, aj... Förlåt! Men inga sura miner, bara ett hjärta med dåligt samvete... Låg och gosade i sängen lite innan hon somnade och jag kunde ge mig på hemmafrusysslan att fixa mat på bordet till en hungrig man som kom hem efter ärendena klockan 12. Mycket trevligt att kunna laga mat med mjölk i igen! Jag njöt! Roligt och gott. Och hemskt mycket lättare! M klippte nästan en burk majspuré när hon vaknade och anslöt sig till lunchsällskapet. Har fått gå tillbaka till ursprungssmakerna pga magsjuka och annat skoj... men det verkar gott. Blåbären var det värre med. Mannen begav sig till skolan och jag packade ner mig och min lilla tjodda i bilen och begav oss till Stenalyckan för diverse ärenden. Alla ärenden blev ett ärende. Skulle visa upp vår nya bilstol för affären och få ett godkännande på fastspänningen (nytt ord haha). Hon verkade relativt perfektionistisk (nytt ord igen), tog bort stolen och satte dit den igen och bidrog därmed till att banta ner mina ärenden till endast ett. Med den nya bilstolen färdig begav vi oss till vännen M med sin lilla A. Skulle egentligen varit hos L och hennes M men där härjade feber, så det blev ändrade planer. Mysig eftermiddag med bebisar, glögg, pepparkakor och gudomlig saffranslängd. Det är även mycket trevligare att fika nu när mjölk inte behöver elimineras helt...

På hemvägen skulle resten av ärendena uträttas, bland annat inhandla toapapper... Så, i med M i en kundvagn och leta efter toapapper på ett Eko som håller på att bli Citygross = rörigt! När jag väl hittade papperet hade någon som inte ville köpa en hel bal öppnat den sista bal som fanns för att få sig fyra paket toapapper... vilket resulterade i att jag, med ena handen om M eftersom hon inte riktigt kan sitta helt själv i en barnstol i en kundvagn, försökte plocka ihop papper för att fylla en bal. Ut till bilen i ösregn, i med papper och M, tillbaka med kundvagn... osv. Andra ärenden uträttades och till sist kom vi hem, halv 6.
Mystid hemma med J. M fick gröt, vi soppa, och därefter påbörjade jag fotosortering av drygt 500 foton jag framkallat såhär lagom till jul när det inte finns något annat att göra.... *ironi igen!*. Det är dock roligt med foton, så jag ska inte klaga! Vid 8 ramlade tjejerna in och vi hade en mysig barnfri kväll i soffan med mycket skratt och pepparkakor. Underbart! Kanske sista gången vi sågs i full styrka innan jul!?

Nu är klockan 23:09, M sover och J fixar med julklappar, vilket han gjort i 3e rummet, instängd hela kvällen när vi ägnat oss åt tjejsnack. Han har visst köpt julklappar till sig själv, från M! Allt för att få många paket! Det blir inte så många i år som vanligt... men han löser visst det bra själv!
Väntar på att M ska vakna efter en flaska mat innan det är lönt att somna själv...
så kan en helt vanlig måndag se ut här strax innan jul... Hur ser Din måndag ut?

Kommentarer
Postat av: Tilda själv...

Testar mest om det går att kommentera...

2008-12-09 @ 21:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0