Plötsligt händer det!

Igår kväll somnade M 20:00 efter en portion gröt. Klockan 23 åt hon Nutramigen och när jag gick upp klockan 6 idag hade hon fortfarande inte vaknat EN ENDA GÅNG! Helt sjukt! Jag stack iväg och lussade, mer om det senare, och när jag kom hem klockan 9 hade hon precis ätit! Vänder det nu? Hoppas hoppas hoppas!!! Mattider idag (mamma tycker det är intressant): Nutra 9, 12:30 och 16:00. Gröt 19:15. Somnade 20. Återstår att se om vi har samma tur inatt! Hoppas det, för natten till idag kunde jag inte sova av någon anledning. Vaknade och tänkte "Ska hon inte vakna och äta snart?" några gånger, och ibland vaknade jag av rädsla för att ha försovit mig. 07:15 skulle jag nämligen vara i skolan för lussefirande med kören. Eller lusseuppträde med kören. Det där med struket lucia-linne var ju bara att glömma. Orkade inte igår, pallade inte idag, och vad hände?!?! Ingenting!!! INGENTING hände, TROTS att jag inte strukit mitt lucialinne. HA! Samma som händer om jag inte dammar en gång i veckan, eller inte bäddar sängen eller kanske väntar 3 dagar för länge med att dammsuga. Ingenting händer! Så det så. Varför tuta i alla att vissa saker bara måste göras?! Vad händer annars liksom! Städa ditt rum nu! Varför då? Jo, för annars.... eee.... eee.... nä, just det.

Nog om det. Lusse idag. Det gick helt okej. Jag var bara med på de 2 första uppträdandena som bestod av ett för skolan i Malcus och ett för företagen i Trade Center. Vi var inte helt många altar och några av de få tappra kan räknas bort p.g.a. tondövhet. Hur det gick när jag väl stack sen (jag som faktiskt kan låtarna inklusive BÅDE text och stämma) kan jag bara tänka mig. Att lussa för skolan i Malcus är helt okej eftersom att de som sitter i publiken är där frivilligt. Där kan jag köpa att stå och se stämningsfull och allmänt nördig ut. Skillnad är det mot att stå i glasgången på iskallt marmorgolv och sjunga för folk som ser sin dyrbara jobbtid försvinna samtidigt som de tvingas dricka halvhjärtad glögg och le åt oss fanatiska luciafirare som bara ääääääääälskar att lussa. Eller inte. Där kan jag knappt hålla mig för skratt, vill mest bara skrika att det ligger viss ironi i det här uppträdandet eller liknande. Kanske därför jag inte jobbade på att kunna följa med till resterande företag som skulle bli av med dyrbar arbetstid eller den enda rasten på dagen eller något liknande. Det känns även som att jag gjort det här några år nu, 4 för att vara exakt, och då faller tjusningen. 7e gången vi sjunger "We wish you a merry christmas" är det svårt att behålla trovärdigheten. Jag är ju faktiskt inte student längre, så de får se det som en bonus när jag väl är med. Anyway.

Hem snabbt vid 9 och plocka ihop mig och M som låg mätt och belåten på J i soffan i tv-rummet. Innan vi drog till Öppna förskolan och lussefirande där (M, fråga O om det inte är lite gay?) var vi tvungna att ta kort på vår lilla pepparkaka:


In i bilen, som trots all snö (!!!) gick att ta sig in i och vidare till Vallås. Där blev vi lussade för av ett närliggande dagis (jag vet att det heter förskola!) och sen fick vi lussefika. Trevligt trevligt. Blev lite bilder därifrån också. Nedan har vi de tre musketörerna, A, M och M! Inte helt lätt att fånga deras intresse!


Efter öppna förskolan var jag rätt mör och kom hem halv 12. Då åkte J till jobbet och M fick kalops. Inte uppskattat idag heller. Hon var supertrött och jag också, så efter en flaska Nutra blev det sängen för oss båda. Skönt och underbart mysigt att sova middag tillsammans! Kom upp ur sängen halv 3 och drog oss till g-farmor och g-farfar för en myspysstund för att fördriva den ensamma tiden. Vad skulle jag göra utan dem? Hade jag varit i V-ryd hade jag alla gånger åkt på lusse-turné idag, men det fick bli till dem. Underbar fika och mys. Hem halv 7 och M-tid. Lek, skratt och gos varvat med en massa gröt! Hon har nog fattat det där med att äta sig mätt på gröt... Sen somnade hon vid 20 som sagt... Såhär glad var hon när hon fick sitta och titta sig i spegeln:



J kom hem precis när M lagt sig och vi har tillbringat kvällen hittills i soffan framför Idol. Nu är det Nyhetspaus, och jag tänkte jag skulle blogga INNAN jag borde ha gått och lagt mig, så det fick bli nu. Svårt att säga vem som är bäst, men jag tror ju att Kevin vinner. Han är underhållning. Så är det.
Klockan är 22:22 och jag ser fram mot morgondagen och tid tillsammans med J! Nu får det nog bli lite massage i soffan till upplösninge på Idol!
Och såhär ser JAG ut idag om någon är intresserad... ;)


Kommentarer
Postat av: pia

Hejjjj. Så kul o läsa Haha. Åh vill pussa ihjäl min lilla Moses. När kommer ni till de småländka skogarna?? På måndag eller?? see y

2008-12-13 @ 23:09:07
Postat av: Elin

Förstår att du ville ha den pepperkaksdräkten till M. Så söt hon är!!!! Ha det bäst i vaggeryd! Kram

2008-12-14 @ 21:09:12
URL: http://frokerosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0