Tacokultur?!

När jag bloggar blir det att jag tänker mer på nuet och dagen och allt. Det är rätt coolt... Små detaljer i dagen som jag inte hade kommit ihåg eller lagt någon energi på om det inte varit för att tanken slår mig; "Det här kan jag skriva i bloggen". Sen om det är intressanta saker eller inte.... det är väl si och så med det.
Jag gick förbi en fönsteraffär idag... vad har man i skyltfönstret i en fönsteraffär? Jo! Fönster! Såg ganska skumt ut... Måste vara ganska tråkigt att jobba som skyltfönsteransvarig i en sån affär! Sådana saker lägger jag inte märke till i vanliga fall.

Ikväll har vi ätit tacos. Trodde inte att jag skulle vilja ha det på ett tag, för sist jag åt det, med älsklingskusin - E fick jag (och hon också iofs) magsjuka... men det var riktigt gott med tacos idag! Stod och klurade på och kom ihåg när vi åt tacos med P och O sist. Då diskuterade vi vad vi brukar ha på/till tacosen. Det verkar inte vara helt samma! Vi har följande:
* mjuka bröd
* riven ost
* köttfärs (såklart! eller?)
* gurka
* tomat
* chaminjoner
* avocado
* ananas
* äpple
* majs
* gräddfil
* tacosås
Många blir förvånade över att vi har äpple och ananas. Jag hörde dock någon som har banan och curry på! Kanske har alla sin egen tacokultur! Vad har ni på er tacos? Jag är så lycklig nu när jag inte ammar och kan äta mjölk igen! Som jag saknat gräddfil på tacosen! I och för sig har M alltid fått ont i magen av själva taco-kryddan, och det är också väldigt skönt att kunna äta hur mycket jag vill av utan att behöva tänka på henne. Har inte ammat henne på 3 dygn nu!

Dagen idag annars har inneburit uppstigning klockan 9 efter en helt ok natt med matning 00 och 06:30. (Ytterligare en fördel med att inte amma, vi tog en var. Skönt!) Vi åt frukost och när M ätit Nutra halv 11 traskade vi in till stan och gick där till klockan halv 3! Jag, ällingen och M. Delvis var för sig, delvis tillsammans. Ännu fler klappar fixade, men inte mycket mer än planerat! Så materialismen och kommersen biter inte på mig. Ha! Fixade tid för provuppsättning inför den stora dagen D samt svit till nämnda dag, eller natt då ;) Känns bra att ha det fixat! Mycket sånt i huvudet nu, men mer om det senare. Hem, kalops till M, sådär uppskattat och sedan fick det bli bad. Hon hade puré överallt! Så det blev den orangea baljan, den var lite mer lagom till M än till mig... men vad gör man inte när man inte har badkar! Nåväl. Därefter blev det en flaska Nutra (när ska hon lära sig att faktiskt bli MÄTT även av burkmat?) och sen somnade hon så gott så gott. Vi fick lite egen mystid med middag och sen lite läsning på varsitt håll innan J stack på fotboll och M vaknade. Då blev det ut och traska igen. Hämta film på helgens konsert hos H och handla tacos på Maxi. Vi fördrev en bra stund och kom hem klockan 6. Kånka upp en tung och otymplig M tillsammans med en tung och otymplig kasse från Maxi och sedan vara lycklig för att M sitter på golvet och är nöjd när jag packar upp och varvar ner.

Kvällen, efter att M somnat, har sedan ägnats åt "Bonde söker fru", måste ju kolla när det är Vaggerydsfolk med... Och sedan lite julklappspyssel, avrundat med glögg till "Sunes jul" som vi följer ett avsnitt varje dag... Den bästa julkalendern någonsin! M vaknade och fick mat och nu sitter jag här och förundras över hur jag aldrig lyckas lägga mig i tid! Klockan är 23:13 och det ska bli SKÖNT att krypa ner!

Gjort mig av med drygt 11000 steg idag! Tack älling för stegräknaren! Jättekul ju! ;)

Kommentarer
Postat av: johannapannan

Här gillar vi årets kalender :-)



Och visst är det mysigt att planera.?



Slutammat.. känns? Bra förstår jag. Skönt.



kram!

2008-12-11 @ 07:47:08
URL: http://johannapanna146.wordpress.com
Postat av: Elin

Gud vad jag blir sugen på tacos. Du får inte skriva om mat när jag läser när jag e hungrig:)

2008-12-11 @ 10:59:25
URL: http://frokenrosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0