Trött, trött, trött... och det är MITT fel...

...för jag kan faktiskt gå och lägga mig! Vilket jag ska också, så snart jag skrivit här och borstat tänderna! Lite pengar-funderingar... Jag har typ inga pengar nu, men jag har ALL tid i världen att gå på stan, shoppa, fika ute, äta ute, gå runt i min lägenhet... MEN! Om jag ska se till att få pengar, då måste jag jobba, och då försvinner den tiden. När ska jag då ha tid att shoppa upp pengarna, njuta av fikor och goda middagar på stan eller trivas i en lägenhet som är så dyr så jag måste jobba mer än vara hemma... hmmm... Jag får det inte att gå ihop! Okej, shoppa och äta ute kan jag klara mig utan, men en större lägenhet hade varit så sjukt härligt! Vi använder vårt 3e rum så pass mycket, framförallt kvällstid, att när Moa väl börjar sova där inne, då kommer vi behöva ett rum till! Vi har haft några lägenheter på gång, vissa har vi tackat nej till, vissa har vi inte fått. Hoppet tänds hoppet släcks... Lite smått jobbigt faktiskt. Mycket står och väger pga vårt boende. Anyway.
Haft en helt okej natt med mat vid 11 och halv 6, dock en liten vakentid vid 3-snåret utan mat. Upp 9, J åkte till skolan och jag och M till Öppna Förskolan. Efter allt morgonbestyr såklart. Direkt från Öppna Förskolan in till stan. Där mötte jag och L upp M som tränat idag istället. Det hade jag gäääääääääärna gjort! MEN! Det känns lite onödigt att betala 80:- för att stå bredvid en spinningcykel och försöka hålla min M på gott humör... Det är mamma-spinning nämligen. Därav Öppna Förskolan istället. Det kostar bara 10 kronor, och då får man nybakade frallor (som även jag kan äta nu när jag inte ammar!!!), kaffe och frukt. Gott! M åt lite banan innan nutra vid 11. På stan käkade vi lunch på Åhléns. Vi plus alla andra mammor i hela Halmstad! Om jag hade varit matgäst på Åhléns och INTE haft barn, då hade jag verkligen hatat barn och förbannat alla föräldrar som envisas med att ta plats där! Fruktansvärt trångt och rörigt och skrikigt. Men, men. Därefter blev det en hel del stros på stan, och jag lyckades gaaaanska bra att motstå frestelserna som flög på mig överallt! Allt från böcker till en ursnygg svart kofta, en skjorta, ett par jeans, kläder till M och smycken. Köpte dock en halsduk och ett par vantar. Det är KALLT! idag! I morse stod jag handfallen vid bilen med famnen full av M och saker och kunde inte sätta in nyckeln i låset! Helt igenfruset! Och vagnen låg i bagaget, så den kom jag inte heller åt... Tänkte ringa far min, men insåg att han kan ju inte låsa upp bilen via telefon, så det fick bli lösning på annat sätt. Som TUR var gick det öppna passagerardörren, och jag fick klättra... INTE smidigt och jag längtade inte dåligt till sommarn! Anyway.
Efter stroset på stan blev det Trönninge och E. Mycket trevligt! Efter toalett, byte på och mat till M (en HEL burk majspuré och en flaska Nutramigen!) kunde vi äntligen sätta oss ner i deras helt superfina kök och dricka kalasgod glögg trots mindre socker, och käka pepparkakor mm. Mycket trevligt! M var nöjd ett tag innan hon blev sällskapssjuk och jag fick ha henne i knät istället. Snacka om vad livet förändrats! Dock hade vi en mysig stund och det omtalade hoppet tändes igen... *hoppas hoppas*.
Hem, M käkade gröt och sen låg vi och gosade i soffan klockan 20 när J kom hem från jobbet på Posten som dragit igång idag. Riktigt tråkigt när han är borta hela dagarna! Ensam mamma söker! Typ. Helt sjukt slut efter en heldag i M:s tjänst. Hon somnade vid 20 på mig i soffan. Då hade hon inte ätit Nutra sen klockan 4 och hon sover fortfarande gott. Kanske på gröten? Anyway.
Imorgon ska det lussas minsann... eftersom Lucia är en lördag, blir det lusse på skolan imorgon. 07:15 ska jag infinna mig fager och uppsjungd i skolan med ett struket Lucialinne och ett glatt humör! Suck. Eller, nä, det är mysigt, men tröttsamt! Därefter blir det lussefirande på Öppna förskolan 9:30 och eftermiddagen tillägnas J:s farmor och farfar. Allt för att få tiden att gå och slippa vara ensam. J slutar 19:30 imorgon igen... och då ska vi till O och P. Hoppas vi kan uppbåda lite humör och vara något sånär trevliga mot dem efter en antagligen ganska tröttsam dag.
Nä, inget vettigt skrivet. Måste sova nu! Ögonen går runt och jag är bara irriterad...
ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0