Fråga mig nån dag när jag fått sova...

080722

Allt, precis allt, är beroende av att jag får sova... Hur jag mår, vad jag tycker, hur jag upplever saker. 3 nätter i rad har jag fått sova hyfsat! Självklart inte så mycket som jag hade önskat, men mer än nöjd är jag efter dessa 3 nätter. Lillskruttan har till och med sovit i egen säng! Eller vagn då... Men i alla fall! Så ovant att kunna somna i någon annans famn själv när man är van vid att vara den där famnen som någon somnar i...
Kvalitetstid har vi haft idag. Så underbar är hon. När hon fått sova och då även jag. Ligger och pratar och skrattar på golvet, och jag med. Tiden finns inte, bara hon och jag. Hon är ju så söt!!! Och allt jobbigt bara glöms bort! Det är tur att de börjar le så tidigt... det är väl någon mening med det. För nu är man så trött, så nu behöver man lön för mödan liksom. Jag vet vad det är man ska njuta av nu, det är de där stunderna när man har ögonkontakt och hon ler och "pratar" och gurglar och har sig. Det är DET man ska njuta av! Sen spelar inget annat någon roll.

Får dagarna att gå med hjälp av något inbokat varje dag. En sak räcker. Om det så är en promenad eller vad som helst. Så man har något att hänga upp vardagen på. Jag längtar efter rutiner. Jag längtar efter vardag. När allt drar igång och alla är hemma. Idag blev det en promenad med lite hälsapå-på vägen. Imorgon blir det långfika hemma-hos. Och förhoppningsvis restaurangbesök med ällingen. Sen är det obokad torsdag. Får se vad jag kan få till då.

Ett litet moln på himlen som inte försvinner, utan måste accepteras - mjölkfri kost. Lillan får prickar. Bara att gilla läget, uteslut ALL mjölk. Inte laktosfritt, MJÖLKfritt. Inte helt enkelt. Vad FÅR man äta? Äpple, päron, bananer. Typ. Potatis. Känns så. För lite påläst. Får se det som en bantningskur, för nu ska jag ner i vikt och i mina gamla kläder!

Men under - UNDERBARA familj jag fått av alltihop! En egen familj...


Kommentarer
Postat av: Linda

That's better girl! =) Men kosten är jag inte avundsjuk på....jooooobbigt

2008-08-07 @ 10:14:33
Postat av: Johannpannan

det är med mjölkfritt är jobbigt, men man lär sig. det jobbiga är att kolla AAAALLT. typ om brödet är penslat med margarin.. Jennie min vän är superbäst på det där då de haft superallergiska barn.

du reder ut det. kram!!

2008-08-07 @ 20:48:55
URL: http://johannapanna146.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0