Allt blir inget!

Jag har egen egentid! Och jag vill så mycket så inget blir gjort!
Jag vill/skulle kunna göra:
* Läsa min bok (för skoj skull)
* Läsa språkhistoriabok (för jobbets skull)
* Sortera bilder på datorn
* Ta mig ett bad
* Titta på nå´n film
* Lägga över film på datorn från videokameran
* Spela piano
Och så vidare... men jag gör följande:
* Sitter vid datorn!
Men det är ju också en syssla som jag inte kan ägna mig åt dagtid med en uppmärksamhetstörstande liten snutta, så det funkar det också. Lilla snuttan sover och J är i staden och kollar på fotboll. Därav min ensamhet. Jag har (som du säkert märkt) inte skrivit på ett tag. Jag har inte känt för det, inte orkat formulera mig eller helt enkelt inte haft något kul att berätta, vad vet jag?! Nu har det ju gått några dagar, så nu har jag samlat på mig lite.
Vi kom tillbaka hit i onsdags, den 1a april. Jag lyckades ta mig igenom hela dagen utan ett enda skämt... SMS-skämt på mobilen räknas inte... ;) I alla fall inte så´na i stil med att "Haha, nu har du läst ett helt onödigt sms, april, april".

Invigde  balkongen med årets första utefika minsann!
I helgen som var firade vi svärfars flickvän. Roligast på kalaset var nog grannens katt... I alla fall för M:s del!


Annars... nää... Den stora stegjakten har börjat. Alla godsaker har åkt ut och in kom frukt och grönt och bönor. Lagade en kanongod kyckling-historia häromdagen. I måndags hade vi in-vägning... Får se var det slutar. Imorgon ska brudklänningen lämnas in och mätas och grejjas med... spännande. Delvis därav denna viktpanik. Som egentligen mest handlar om formen mer än antalet kilon... Anyway.
Dagen idag har tillbringats med M och A på hemmaplan. Mysigt på alla sätt och vis! En del promenerande och ikväll har vi övat sång här minsann, inför vår Humorkonsert som går av stapeln den 24 & 25 april på Kåren. Det kan nog bli riktigt bra faktiskt!

M tycker J:s gitarr är hysteriskt rolig! Mindre roligt är det när den är utom räckhåll...



Ett lika roligt ställe är i och för sig skohyllan... så där kan hon sysselsätta sig en stund i alla fall!


Men nu sover hon, och jag ska fortsätta göra ingenting! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0