Höstens nyheter...

Jag är då alltså helt plötsligt en nygift heltidsarbetande gravid småbarnsmamma. Hur låter det?! Hehe... Jobbet börjar så smått komma igång, idag kom eleverna. Det är riktigt kul, för då känner jag varför jag sitter där och planerar dagarna i ända, även om det också är roligt... fast inte i längden kanske. Imorgon börjar lektionerna, och det är inte utan viss nervositet jag ser fram mot det.
Det är helt klart ett helt nytt liv här nu. Jobba hela dagen, hem runt 4-halv 5, laga middag och äta och sedan är det nästan dags att ta itu med kvällsrutinerna. Och sen är det inte mycket tid kvar, framförallt inte när kvällsrutinerna tar som idag, 2 timmar... Så nu när klockan är 10 i 9 känns det som att jag inte kommer hinna så mycket innan det är dags för sängen. För sova, DET har jag inga problem med. :)
M börjar bli färdiginskolad på dagis, och det flyter HUR bra som helst! Hon har varit där ensam ett par timmar både igår och idag och det känns verkligen superskönt. Jag beundrar alla småbarnsföräldrar överallt som jobbar heltid alltså!
Också är jag då gravid som grädde på moset, vilket inte bidrar med energi direkt... Fast en spark lite då och då piggar ju alltid upp så klart. Någon dag när andan faller på ska jag väl dra den storyn också, hur det kom sig att vi hamnade där igen... eller nåt!? Vi får väl se. Bloggen kommer säkert se annorlunda ut nu innan jag vant mig vid vårt nya liv när tid är en bristvara. Skriver kanske mest för min egen skull helt plötsligt?
Måste bara säga innan jag lämnar datorn att jag älskar, fullkomligt ÄLSKAR mitt jobb! Världens bästa och jag trivs HUR bra som helst och vill aldrig behöva lämna stället...
Anyway...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0