Lyx jag har saknat!

Det är mycket som ändrar sig när det helt plötsligt är jobb som gäller på dagarna. Och än så länge upptäcker jag vardagslyx varje dag! T.ex:
*Äta lunch utan att behöva torka upp vatten, plocka majs (eller vad det nu kan vara) från golvet, mata, gömma mat som M inte får äta från min tallrik, för att nämna några exempel
*Fika i fred utan att någon snyter sig i mina byxor
*Gå på toa utan sällskap
*Sitta och jobba utan att behöva leka "titt-ut" hela tiden och därmed tappa koncentrationen helt
*Gå och trääääääääääääääääääänaaaaaaaaaaaaaaaaa! Hela den punkten har jag saknat nåt så vansinnigt! Okej, jag tränade lite när jag fått M också, men då hade jag med mig henne, och då är det inte lika lyxigt riktigt. Men att helt få koppla bort huvudet och bara jobba med kroppen, DET är lyx! Och sen dessutom, som grädde på moset, få gå in i duschen och duscha I FRED, utan att någon halkar runt på golvet så att jag har lika mycket balsam i håret när jag är klar som när jag kom in (eller i alla fall som när jag precis lagt i balsam i håret), DET är lyx! Och att få torka sig i en BASTU med öronen i fred... oj oj oj... Jag har nämligen löst medlemskap på ett gym nu... och där finns bastu. Det kanske låter korkat att lösa medlemskap när man befinner sig i v.16 i en graviditet, men det ligger en tanke bakom det. När jag blev gravid med M sa jag upp mitt dåvarande gym, tänkte att "Jag ska ändå bli tjock" och satte mig och åt typ. Vilket resulterade i 1: jätteont i ryggen när magen började bli tung och 2: alldeles för många gravidkilon som jag inte riktigt tänkt på att jag i vilket fall som helst blev tvungen att gå ner SJÄLV när M väl kom ut. Så då lovade jag mig själv att NÄSTA GÅNG, DÅ ska jag minsann inte sluta träna. Och nu är helt plötsligt nästa gång. Därav detta nya medlemskap. Nu har jag ju dessutom både tid och tillfälle att träna. Nog om det.

Nu är det helg. DET ÄR SÅ SKÖNT MED HELG när man jobbar! Jag älskar verkligen mitt nya liv med allt vad det innebär, därav även helgen. Förut såg helgen precis likadan ut som alla andra dagar, och allting blir tråkigt om man får för mycket av det. Men nu, sån LYX att inte behöva ställa klockan, utan i alla fall få sova tills M tycker det är dags att gå upp. Sen är det LYX att inte behöva göra sig i ordning direkt, och att kunna äta frukost hur länge som helst. Så skönt! Men jag vill inte ha det så varje dag, inte än i alla fall... Det blir väl så fram i februari, mars igen, men det tar vi då.

En liten till alltså. Ja... det var väl egentligen inte meningen än eller vad man ska säga... men livet gör som det vill och barn kommer när de kommer (om de kommer). Vi trodde väl att ännu en operation och hormonbehandling skulle behövas nästa gång en liten ska bli till på det här stället, men oj så fel vi hade! Det kom som en chock lagom efter att jag skrivit på jobbavtal och vi hade en vecka kvar till bröllop. Största chocken i mitt liv hittills kan jag meddela. Det känns väldigt overkligt. I vilket fall som helst så ska det nog gå bra hoppas jag! Tänker inte så mycket på den lill* faktiskt... än. Den sparkar ju lite i och för sig, och då är det jättemysigt, men det kommer. Tiden då jag kommer tänka på den hela tiden. Det är skönt att vara gravid andra gången, för då vet man hur allting fungerar. Och att magen kommer så småningom och så vidare. Jag försöker njuta NU. Fast jag längtar lite till onsdag, då är det ultraljud. Nog om det.

Idag står det Bröllop på schemat. Det 3e av 4 i år. Det ska bli kul och skönt att komma iväg lite idag faktiskt. Roligt att få göra sig lite fin och framförallt stort att få vara med och dela en av de största dagarna i deras liv! Nu sover M och J är och tittar på fotboll. När M vaknar kommer hennes farmor hit, och då ska jag börja make-overn från trött gravid heltidsarbetande småbarnsförälder till bröllopsgäst :) Så nu har jag lite kvalitétstid framför datorn. Blir inte så mycket av den varan nu för tiden.

Veckan som gått gick jättefort. Och var väldigt intensiv. Jobb måndag och tisdag utan elever. Sen drog det igång. Mycket nya ansikten, namn och många bollar i luften. Jag älskar det! Fullkomligt! Det är verkligen där jag ska vara! När jag är i min lärarroll, då har jag hittat hem. 200%. Eleverna och jag har superroligt och jag suger på varenda dag. Personalen på skolan är också helt underbar! Speciellt när jag jämför med skolan jag jobbade på i våras...

Nä, hade kunnat tömma hela huvudet här, ska låta bli. Men bättre med en lång blogg när det väl ska bloggas... eller?! :)
ses när vi ses (eller hörs eller skrivs kanske det heter?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0