Min dag.

Just nu ser mitt liv ut såhär. Dagen idag:
06:00 Klockan ringde. (Tur att jag gick och la mig 20:30 igår efter att ha jobbat "hela" kvällen, eller i alla fall sedan M somnat...)
06:30 Åkte till jobbet för att hinna förbereda det sista på min första lektion. ÄLSKAR att cykla till jobbet! Hoppas kunna göra det länge, länge innan magen säger stopp.
06:50 Kom till jobbet, ingen där, låst, jag kom inte in... Hade sällskap av en annan utelåst (elev), så det var inte så farligt. Låg på en bänk och tittade på den underbart blå himlen och andades in den friska luften.
07:15 Kom in. Satt och jobbade undan ordentligt till första lektionen.
8:15-9:45 Svenska. En helt vanlig lektion, vi hade jätteroligt och jag trivs som fisken i vattnet. Några moment "störde" det förväntade, såsom en ny elev som stått på kö att komma in, som fick komma idag, mitt i lektionen, samt lite varuleveranser som dök upp just i det klassrum vi befann oss i.
9:45-10 Rast (egentligen). Hjälpte den nya eleven med schema, visa runt lite och svara på lite frågor. Kul att kunna hjälpa till!
10-11:30 Svenska med en annan klass. Första gången jag träffade denna klass, vilket gjorde att vi inte höll på hela tiden p.g.a. mycket information och ingen mening med att börja med något nytt arbetsområde när allt "första-lektionen-material" var avklarat.
11:30-14:15 Lunch samt planeringstid, eftersom att jag inte hade någon lektion 12:30-14. Det fick bli en ganska snabb lunch med de andra innan jag satte mig att planera, planera, planera... skulle kunna hålla på i all evighet... Samtal till tidigare lärare till våra nya elever tog en halvtimme av min dyrbara planeringstid, men inte mig emot. Trevliga lärare handlar det om, och vad gör man inte för att kunna hjälpa sina elever maximalt?!
14:15-15:45 Samhällskunskap. En helt vanlig lektion även den här. Mycket trevligt och roligt, trots den sena timman på eftermiddagen.
15:45-16 Jobba undan efter sista lektionen, närvarorapportering och annat
16:00 Dags att cykla hem. Jag ÄLSKAR att cykla från jobbet. Det är så underbart att cykla! hehe...
Väl hemma var J och M utanför på lekplatsen, så jag stannade där hos dem. Mysigt att ses igen efter dagens slut!
16:30 Laga mat. Eget val att ta på mig denna syssla idag. Ganska skönt efter en översocial dag att få stå vid diskbänken och se sur ut (eller bara slappna av i alla muskler i ansiktet) och laga mat.
17:00 MAT! Mysig middag hela familjen, spaghetti och köttfärssås blev det. Fixa matlåda till imorgon och sedan äta granatäpple till efterrätt. Pratade med lilla mamma mitt i allt också. Inte lika roligt som det brukar vara, men that´s life!
18-19 Mysa och busa med J och M! Jättetrötta M fick gröt och nu sover hon; J:s förtjänst. Jag sitter ju här ;)
19:32 NU. Slösurfar lite. Gjort lite "ärenden" på nätet (kan man göra det?) och ska snart lägga mig i soffan och försöka hålla mig vaken en liten stund.

Imorgon blir en annorlunda dag mot idag. Imorgon har jag sovmorgon! Jag får sova ända tills M vaknar! Dagis 8:15, sen är det ultraljud för lill*n! Spännande, spännande! Hoppas verkligen att allt är bra och att allt ser ut som det ska! För en gång skull ska spöket Laban få stå i centrum, hinner inte riktigt tänka på den annars! Även fast det sparkar lite då och då. Resten av dagen är jag fri att planera! D.v.s. jag har inga lektioner imorgon. Det ska bli väldigt skönt att kunna sitta och jobba utan att behöva gå ifrån och ha lektion när man just kommit igång som lite omväxling. Nog om det.

Nu ska jag bädda rent innan soffan! Återkommer imorgon med bild från UL om allt gick bra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0