Dagens ord: Årskrönika

Jag har i flera dagar tänkt mig dra ihop någon form av årskrönika över vårt lilla liv, men inser att ju högre förväntningar och krav jag har på en eventuell sådan, desto mindre kommer den att bli av... Så jag slänger bara ihop något rakt upp och ner, så får det bli som det blir. Vilket det alltid blir ändå! Just nu har jag släppt ut maken i längdskidspåret, hysteriskt roligt tycker jag. Jag undrar när, och i vilket skick han kommer att komma hem... Jag har fått några minuters egentid igen och ska snart gå och lägga mig och vila lite. Vi har världens semester och den bästa julklappen som finns, pass-upp på högsta nivå! Vi behöver inte tänka på mat, städ, barnpassning eller tvätt. Vi bara är! Fantastiskt! Igår gick vi på mellandagsrean i Jönköping, trots mitt tillstånd (mer om det senare). Vi handlade massa saker, som vi planerat skulle köpas. Inga impulsköp här inte! Nice. Dator bland annat. Me like. Jag har haft två fruktansvärda nätter här dock. Natten till igår hade jag SÅ ont i magen och mådde illa och lite av varje = noll sömn. Kräktes och sedan blev det bra. Så på dagen mådde jag helt okej trots matthet. Staden blev det ändå och det gick bra. Natten till idag har varit ungefär likadan. JÄTTEont i magen och noll sömn. Men nu MÅR jag i alla fall bra, fast jag är helt slut. Därav vila när jag är klar här. Ikväll blir det nyårsfirande med och hos syster med familj. Det ska bli mysigt! Hoppas allt flyter med alla barn och så... Kallt är här också, och vårt 2009, som liksom ditt, tar slut om ungefär 10 timmar och har sett ut som följer:

Januari: Vi flyttpackade för fullt! När vi gick på mellandagsrean i Jönköping förra gången fick vi nämligen veta att vi fått en fyra på Vallås. Så januari levde vi i lådor. Även min födelsedag blev en nerpackad historia. Vi fick dock bo på hotell en natt utan M där vi njöt av gott vin och varandra.
Februari: Flyttlasset gick och hela månaden gick väl till att komma i ordning.
Mars: Jaa... En ganska blek månad, minns inte riktigt vad vi gjorde, så förmodligen inget av större intresse. Det var säkert en hel del bröllopsplanering på menyn.
April: Samma sak här. Vad gjorde vi egentligen?
Maj: Jag fick jobb!!! Världens lycka och jag och J gick ut och firade på restaurang och smällde mer pengar på mat och dryck än vi någonsin gjort ute. M fyllde 1 år och livet kändes ljuuuuuuuuuuuuust!!!! Vi åkte på två svensexor och möhippor också. HYSTERISKT roligt!
Juni: Mycket händelserik månad vilken började med att jag fick veta att jag var gravid. Årets överraskning, vi var inte alls förberedda på detta. Med nytt jobb och allt! ÅNGEST! Juni fortsatte i alla fall med bröllop! Helt plötsligt blev man en Karlsson och väldigt vuxen på alla sätt och vis. Vi hann även med att närvara som gäst på ännu ett bröllop. Ett av tre andra bröllop år 2009 förutom vårt eget.
Juli: Vi hade semester med bl.a. en vecka på Öland. Tiden och energin gick åt att jaga M som lärt sig gå, hålla masken för de som inte visste att jag var gravid och hålla ångesten inför jobbet i schack. Inte ångesten för att börja jobba, utan ångesten för att komma dit och vara gravid...
Augusti: Ett bröllop till hann vi med innan jag och M åkte på turné när J jobbade. Vi var bl.a. hos bror och flickvän i Helsingborg några soliga dagar, vi var i Kristianstad hos L, C och E. Den 13e började jag jobba. UNDERBART! Jag ÄLSKAR att jobba!
September: Jag var på återträff med min gamla högstadieklass, och det sista bröllopet som åskådare avklarades. Jag och J var på bröllopsresa i Grekland. HELT underbart!
Oktober: Jaa... jag jobbade på, M levde livet på dagis och J slet med plugg, jobb och fotboll. Också fyllde J år.
November: Jobb och mage och M och övning till Lucia och allt. Mycket annat hanns inte med.
December: Inget nytt på fronten. Jag försökte få ihop allt på jobbet för att kunna göra en bra överlämning i januari. Jullovet går åt till att vila, njuta, planera bebis och sörja jobbet...

Och här är jag nu. En veckas jullov kvar, jag längtar till jobbet och sedan får vi se vad livet har i beredskap år 2010. Jag hoppas INTE det blir lika händelserikt som 2009 i alla fall med flytt, bröllop och graviditet! Nästa år är det vår tur att vila lite...
GOTT NYTT ÅR!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hehe, ja jag undrar ju hur mycket vila det blir 2010, haha. Fast det heler ju föräldraLEDIG så...ehh...ja, vila på du. =)

Hälsa familjen! puss o kram o gott nytt år!!

2010-01-01 @ 15:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0