Jag åker karusell!!!

Det blir en bildlös blogg idag. Min kamera är på fotbollsweekend i London serru. Med maken min. Hoppas de har skoj! Mer om det längre fram.
Jag har insett att det här med redogörelse av veckan är svårt, och jag har nu kommit fram till varför. Jag åker karusell. Det enda jag kan fokusera blicken på är fredagarna. Det är bara fredagar. Fredag på fredag på fredag på fredag... Och det är ju skönt, men även skrämmande! Tiden går så fort! Jag är t.ex. gravid i vecka 31 istället för vecka 8, som jag tror. Det är 2 veckor kvar att jobba innan jul. M pratar och sjunger "Björnen sover". VART TAR TIDEN VÄGEN!?!?!?! Jag ska bli tids-filosof. Dricka whiskey och filosofera om tid. Detta leder även till viss minnesförlust. För måndag - torsdag existerar inte i mitt medvetande. Om jag ska försöka komma ihåg något från förra veckan, eller denna vecka då, som tar slut om 3 timmar, så är det väl att... eh.... det var kallt i onsdags! Jo, förresten. I måndags hade jag en väldigt intensiv dag har jag för mig. Först jobbade jag hela dagen, för att sedan bege mig direkt till förlossningen på Aurora-samtal. Förra förlossningen blev inte riktigt som den skulle. Vilken förlossning blir det, i och för sig, men jag kan inte släppa det riktigt, därav samtal inför mitt andra försök till en bra förlossning. Sedan blev det lite gravid-mage-fotografering och när jag kom hem var det kväll. Tisdagskvällen tillbringades hos C som fyllde år. Supermysigt att vi var där alla 4, händer aldrig nu för tiden. Onsdagen har jag totalt förträngt, fråga mig inte varför, och torsdagen var en blandad dag. Mamma kom ner för att vara mitt sällskap när kameran och maken åkte till London. Jag hann med Tupperwareparty på kvällen och sedan blev det en del Londonstrul... J och hans bror skulle alltså till London. De var TVUNGNA att checka in online. INGEN kan fr.o.m. oktober 2009 checka in på flygplatsen. Så långt allt väl. När vi skulle checka in dem online fungerade inte det. Ingenting fungerade. Detta var i torsdags kväll 22:00. Flyget lyfte fredag 10:15. Är man inte incheckad online 4 timmar innan flyget lyfter får man inte åka med. Panik?! Jodå, lite... Vi satt till 00:00 och försökte med ALLT men icke. Det var bara att ge upp, åka hem, försöka (!) sova och fredag morgon 6:00 begav de sig mot Göteborg och ett hopp om en Londonresa. Min morgon var något splittrad tills jag fick höra att de skulle få åka med. Problemet? Resebyråns expedit hade bokat resan i sin egen privata mailadress! Därför kunde de inte checka in. Priset för att lösa problemet? 1000:-. Liten nätt summa. SUCK. Men nu är de iväg i alla fall och jag är utan make fredag - imorgon natt. Därav lilla mammas sällskap.

När fredagens arbetsdag var slut, var jag det också. Som alltid. Fredagars förmåga att suga musten ur mig är fascinerande. Jag slutade vid lunch, tog bussen hem, fick i mig lunch med mor och dotter och när de gick ut på sova-middag-runda somnade jag som en stock. Och sov från 13-15, stenhårt! En riktig bakfyllesömn. Fast utan alkohol... Det blev en skön och mysig eftermiddag och på kvällen hade vi julbord på jobbet. MYCKET god mat, trevligt sällskap och skön stämning! Det var även ganska skönt att klockan bara var 21 när jag kom hem! Jag sov GOTT den natten kan jag säga!

Igår, lördags, fick jag sova tills JAG bestämde att jag ville gå upp, vilket var vid 9-tiden. Frukost och allmänt plock innan vi begav oss in till staden. Jag hade lite ärenden, vilket är enda anledningen till att jag ska bege mig till staden. Det gäller att beta av den så fort som möjligt också, för mina ben och min rygg tycker INTE att gå på stan är något roligt nu för tiden. Jag gillar i och för sig inte heller att gå på stan särskilt mycket. Vi är likadana min mor och jag. Vi stannar utanför en affär och ställer oss frågan "Ska någon av oss ha något där inne?" Om svaret är "nej" går vi vidare till nästa affär och ställer samma fråga igen tills vi gått över staden. Eftersom att svaret oftast är "nej" går det ganska fort. Jag är väldigt uppskattad hemma tack vare denna egenskap. Vi har ombytta roller där kan man säga. Eftermiddagen igår ägnades delvis åt J:s mamma som var uppe på fika och delvis åt foto-plock. Jag kan inte låta bli att framkalla foton och göra album åt höger och vänster. Nu är det ju även julkort och annat som står på "att-göra-listan". För att inte tala om alla bonusalbum som detta år genererat som jag håller på med. Möhippe-album, bröllopsalbum, bröllopsresealbum, M:s bok där jag dokumenterar hennes liv och utveckling och spöket Labans bok. Så det finns att göra! Och en del sådant har blivit gjort i helgen. Skönt. Lilla pappa kom ner igår också. Nästa helg ska vårt sovrum tapetseras av just honom, så han har förarbetat lite. Duktigt!

Idag har jag gjort nytta och jag och mamma har varit på Eurostop en sväng. Ikväll blev det pizza innan pappa åkte hem. Nu är det tyst och tomt och jag ska nog gå och lägga mig snart. Det är skönt att J kommer hem imorgon natt. Jag saknar honom! Tur det ;)

I veckan ska vi även få nya vitvaror till köket. Ska bli skönt att få det färdigt där.
Något säger mig att vi måste köpa en ny dator snart. "F" fungerar inte som det ska... :( Har inte råd!!!!!!!
Duktiga pappa har förresten satt upp en hylla över skrivbordet = alla J:s papper som annars ligger ÖVERALLT ligger nu på denna hylla. Lovely!
Nä, mer blogg en annan dag. Med bilder I hope!
Ha en go´vecka nu!

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej!



Skönt att se att allt e bra med dej! Vore kul att ses om vi kan få till det, du kan väl höra av dej när du kan!



KRAM

2009-12-07 @ 08:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0