Julafton nr. 1 avklarad

Tänkte passa på och rapportera lite från julafton 1 av 3. Igår tjuvstartade vi alltså med att fira jul 2009. Det blir ju så när familjen består av massa människor åt alla möjliga håll. Igår var det J:s mammas tur. Det var inte bara J:s mamma såklart, utan även hennes pojkvän, J:s bror och hans flickvän. Så här fin var M innan gästerna anlände. Eller, hon var lika fin när kvällen var slut, men ja, du fattar...


Lite mys i soffan innan vi högg in på maten. Det blev INTE julmat, vilket vi alla var rörande överens om att få slippa... Det lär bli nog av det dessa dagar ändå gissar jag...



När det, efter maten, var dags för julklappsutdelning (utan tomte denna gång) fick J läsa på paketen...


...och M dela ut dem!


Efter att alla paket var öppnade var det tvunget att kika lite i de nya sakerna. M fick en massa, massa fina kläder av farmor, en dansande tomte och en bok. Här läser farmors pojkvän H för M:

Sedan mumsade vi glögg och julgodis, och M åt majs. Hon totalvägrade sova så länge gästerna var kvar. Hon la sig och vilade i soffan lite för att samla krafter, men sedan ville hon vara med igen. Jättemysig första-julafton 2009 måste jag säga.

Idag slappar vi järnet. Det är riktigt skönt! Och det är väldigt ovant också! Det brukar alltid stå någonting på programmet när vi väl har en ledig dag, men nu när det är så många lediga dagar så blir det inte så. Idag har J varit på stan på förmiddagen och fixat det sista. Jag och M var på Eurostop igår i samma ärende. Jag plockar, tvättar, byter lakan och har påbörjat packning inför Vaggeryd, i alla fall i huvudet. Donar med det sista kan man säga. Imorgon, julafton, tänker jag INTE göra någon nytta, så det som ska göras inför juldagens resa ska göras idag. Men vi har god tid och jag tänker inte stressa. Skönt. M har även testat sin dansande tomte idag.



Hon tyckte den var jätterolig, men när den dansade in i henne sa hon "Akta Moa!". Hon är för rolig hon. Framförallt när hon kommer igång och pratar loss ordentligt. Jag kan inte annat än bli lite stolt över henne i alla fall. "Sitta mammas knä" "Mamma kommer snart" och sången "Blinka lilla stjärna" går varm här hemma... Nu är J och M ute och traskar med vagnen och jag njuter av lite egentid. Vad göra då tros? Njuta!!! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0