Julafton nummer 2...

En liten, liten rapport från vår julafton nummer två, som egentligen är den rätta eftersom den infaller på dagen D, julafton! Fast för mig är inte den riktiga julafton förrän imorgon känns det som, eftersom det bär iväg till Vaggeryd och "min" julafton, med min familj, då...
Julafton som den 24e december ser ut som följer i familjen Karlssons liv numera. Vi äter alltid frukost vid granen... I år blev det lite problematiskt eftersom att M inte sitter still och bara tittar, vilket hon gjorde förra året. Därför blev det gröt vid köksbordet och sedan macka vid granen.


Vi fick även öppna varsin julklapp på morgonen, (M fick öppna två) och en stund sysselsatte sig M med sina instrument och städgrejjer hon fick i sina paket.
Eftermiddagen och en del av kvällen har vi tillbringat hos J:s farmor och farfar. Vi var där klockan 14, då sov M i sin vagn, så vi fick dricka glögg och äta julgodis i fred och mitt i Kalle Anka vaknade M. Ganska bra timing ändå. Så här fina var mina älsklingar idag:


Efter Kalle Anka var det dags för mat. Supersmaskig julmat som smakade väldigt bra nu när jag inte ätit det på jättelänge.


När vi ätit stod M för lite underhållning. Hon stod framför granen och sjöng "Blinka lilla stjärna". Så söt, så söt.


Dagens höjdpunkt var när Tomten kom. M var väldigt fascinerad och tittade med skräckblandad förtjusning. "Hej hej tomten" sa hon, men sedan, efter en minut eller så, sa hon "Hejdå!". Då räckte det tydligen. Hon ville absolut inte krama tomten eller sitta i hans knä, men det gick bra att klappa honom lite på huvudet. När hon insåg att tomten delade ut paket mjuknade hon något, och varje paket tomten tog upp sa hon "Moas!" om.



M fick såklart massa paket, och favoriten var nog en synt! Annars fick hon lite allt möjligt, nallar, bok, badleksak, gitarr, prydnadsdocka, kläder m.m. m.m.

När leksakerna var lekta med och allt nerpackat i kassar och gröten uppäten började vi alla bli rätt trötta. M fick hoppa i pyjamasen och satt i soffan och myste och läste "önskeboken" från BR...:



Vi var ganska nöjda när vi kom hem vid 21:15. Jag la mig och sövde M (som VÄGRAR somna med någon annan än mig *SUCK*) och sedan tog vi itu med våra julklappar. Vi packade upp och sorterade och fixade. Imorgon när klockan ringer blir det Småland och julafton nummer tre...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0