Vad hände?!

Jag tänkte, döm av er förvåning, blogga lite "mitt i veckan". Kanske för att inte glömma bort hur veckan är. För en gång skull önskar jag lägre hastighet på tiden. Därför stannar jag upp och bloggar lite nu. Det är en konst att kunna stanna upp i nuet, och om jag bara gör det på söndagarna här på bloggen, så försvinner ju alla andra "nu" som omger mig hela tiden! Också slipper bloggen ha syftet att redogöra för veckan som gått!
Jag sitter här och lugnar ner mig allmänt efter ännu en dag. J söver M och mamma och pappa är på väg hit. Jag blev av med min onsdag den här veckan. Inte roligt alls. Magsjuka. Typ. Låg kass hela natten och när klockan slog "jobb" kom jag inte ur sängen p.g.a. jätteont i magen och allmän matthet (heter det så?). Det var bara att vända sig mot väggen och försöka sova bort det där onda och obehagliga. Vid 13 kom jag ur sängen, fick i mig lite rån och släpade mig till bussen och jobbet. Ville ju inte missa, eller ta ifrån eleverna, genrepet till Lucia som ska firas imorgon fredag. Så blev det, Luciaövning och hem igen. Imorgon är det jobbet klockan 6 som gäller för att sjunga upp, varva ner nervositet, öva det sista och sedan förhoppningsvis sprida lite julstämning. Förvånad över att jag tagit på mig att hålla i hela kalaset? ;) Inte jag heller.

Jag såg på min sida på familjeliv.se att jag är i vecka 32. DET är sjukt. Vad hände?!?! Jag vill njuta av min graviditet. Jag hoppas att jag lyckas. Jag hoppas också att jag lyckas njuta av M så mycket det bara går nu när hon än så länge har ensamrätt på uppmärksamheten. Igår hade vi jättemysigt när J var iväg på fotboll. Vi sorterade bebiskläder!



M hjälpte till på sitt sätt...

Sedan hade vi myspysigt innan läggdags också...



Dagen idag har varit som den ska. Jag är frisk nu, även om jag fortfarande är väldigt matt. På bussen hem idag funderade jag på vad jag skulle gjort om jag var ekonomiskt oberoende. Inte vad jag skulle köpa, eller var jag skulle bo eller hur jag skulle se ut (vilket man faktiskt kan köpa sig till), utan vad jag skulle göra på dagarna. Vad skulle min tid ägnas åt?! Jag kommer nästan alltid fram till samma sak; jag skulle vara lärare! Utan tvekan. Då har man nog valt rätt yrke va?! Det må vara hur dåliga löner och villkor och allt som helst, jag vill inte göra något annat. Men jag hade nog nöjt mig med att jobba typ 40%. Därutöver skulle jag skriva. Antingen forska eller skriva för skojs skull, så som noveller, romaner, vad vet jag?! Eller så hade jag varvat allvarliga skrivjobb med nöjesfulla. Så kan det vara. Jag har även klurat lite på vad det är som får mig lätt panikslagen över att behöva gå hem och vara mammaledig. En del av min identitet försvinner. Min läraridentitet. Helt plötsligt är jag en arbetslös småbarnsmamma, och jag kan INTE identifiera mig med det. Nog om det. Nu ska jag duka fram kvällsfika till mamma och pappa som kommer hit för att renovera lite. Jag slänger in lite bilder på resultatet på söndag! Förresten tog vi en helmysig bild igår kväll som efter noga övervägande med mig själv får publiceras här trots dess osmickrande karaktär för min del... M gosar bebis:


Kommentarer
Postat av: Linda

Hey babe!



Ja, du har nog valt rätt yrke, haha...läraridentitet, up my ass...inte i min värld! =) Ett ont måste, som iofs är roligare än vad jag innan trodde, men jag skulle trots det kunna på mycket annat jag skulle göra om jag var ekonomiskt oberoende, haha...utan problem! =)



Jättefin bild på dig, Moa o bebismagen! Du är dig verkligen inte lik sen förra graviditeten, väldigt petit fortfarande och jättefin såklart !=)

puss o kräm

2009-12-10 @ 22:00:27
Postat av: Camilla Skoglar

Jättefin mage! men jag sneglade i bokhyllan och såg att det glänste till, hela 2 rader med Danielle Steel! Ser precis ut som hos mig!!! Love her!

Älskar din blogg med ska jag säga underbart att läsa.

Ha det gott kram Camilla Skoglar

2009-12-17 @ 19:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0