Blogg från soffan...

Trött trött trött. Första lördagen i vårt nya hem. Känns skumt. Lika mycket som det känns att vi nyss kommit hit, lika mycket känns det som att vi alltid bott här. Det känns så hemma liksom. Dagen idag har gått av bara farten. M och J gick upp... vet inte, jag gick upp 10 i 9 när J åkte på fotboll. Frukost och grejjer och när M sov förmiddag blev det disk och plock och telefontid med syster. Så fort M vaknade plockade jag ner henne i vagnen och gick till Ica. Det tar TID att handla i en affär man inte kan och där "världens mat" består av taccos... Men det gick bra och M var snäll och tyckte det var mysigt att se något annat än lägenheten sin nymodighet till trots. Hem, upp med M och kassarna, ner och hämta vagnen och upp med den, sen var det lunch helt plötsligt och J kom hem. Han hade plugg att göra, så jag och M hoppade i badkaret. Så mysigt! Hade jag haft bra cencur på bilderna hade jag kunnat lägga dem här, men nä... om några kilon kanske? Hihi... Fick lite titta-på-lägenhets-besök med glass och maränger med banan och chokladsås innan J fick tid att plocka kartonger. Jag och M gjorde typ inget. Jo! Jag städade ju! 2 toaletter istället för 1... När M vaknade åkte J och hon iväg ett par ärenden och jag stekte kyckling. Sjukt mycket hemmafru jag ÄR ibland alltså... suck! Ska livet vara så? Anyway. Kvällen ägnades åt dammsugning och plock för J:s del och roa M så gott det gick för min del. Plus laga kvällsmat a la kycklinglasagne och titta på Melodifestivalen. Finns ju sjukt mycket att säga om det egentligen. Tycker dock att Petra, som jag inte riktigt vet vad jag tycker om annars, fick in en del roliga skämt. Men röstningen och allt sådant känns ju helt sanslöst. Måste vara ett skämt.

Nu försöker jag hålla mig vaken i soffan till Rosa Pantern, får se hur det går. Helt slut som sagt. M sover. Dagens höjdpunkt: miffot som skyllde på Mållgan och därmed slapp böter för rattfylleri...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0