Efter helgen med stort H!

Då var man på andra sidan, hemma alltså! Vi har haft en helt underbar helg, även om den inte innehållit allt vi funderade på innan vi åkte. Tåg från Värnamo till Gbg och fredagen ägnades åt god Kina-mat, bad i en alldeles för kall bassäng på relaxavdelningen, bastu, chill på rummet och mys till trubadur. Mycket trevligt, skönt, härligt och mysigt! Och skumt, konstigt att inte behöva anpassa sig efter lilla M. Skumt, och tomt! Jag höll på att somna till trubaduren som dock var mycket mycket bra trots sin ringa ålder (såg det ut som) och trots att han spelade Winnerbäck. Men jag var väl för trött, och när jag kopplar bort allt och inte behöver ha jouren i huvudet kommer tröttheten! Vi sov i alla fall underbart skönt och klockan ringde inte förrän 9 på lördagen, snacka om sovmorgon... hihi. God frukost och sedan gick vi på stan i underbart vårliknande väder. Vi handlade inte sådär jättemycket, utan strosade mest och njöt av varandra och luften och solen. Jag är nog inte tjej i vissa avseenden. Kom fram till att mest nöjd blir jag om jag gått igenom en affär och inser att det inte fanns någonting där inne jag ville ha! Sparar ju pengar på det sättet...

Avnjöt lite lunchaktig fika på ett italienskt mysställe där vi inte kommit in med barnvagn... J drack blåbärssmoothie...
Sen gick vi tillbaka till hotellet. Skönt att det låg i Femman-huset, för när vi lastat av de grejjer vi dock köpt, var det bara att gå ner och fortsätta där. Man måte ju ändå titta... ;) Köpte lite smått till, framförallt till M såklart, fikade semlor
 
och när vi kom tillbaka till rummet badade jag badkar. Vi läste lite och vid 6-tiden gick vi ner till restaurangen för att äta. Efter en timma (!) fick vi vår mat, och som kompensation bjöd de på varsin dessert + kaffe som vi fick med oss upp på rummet för att avnjuta till melodifestivalen.

Lyx... Det är även lyx att ligga nerbäddad i skön säng och titta på tv när man inte kan göra det när som helst. Jag vill inte ha tv i sovrummet hemma, men när det väl finns njuter jag. Hade tänkt gå en runda till efter festivalen, men vi var så sega och nöjda med att vara på rummet så vi stannade där. Idag gick vi upp på rummet efter frukosten och låg och läste till halv 12 då vi checkade ut. Gick lite i Femman-huset innan vi begav oss till ett fik på stationen. Satt där och pratade och läste Aftonbladet tills tåget gick. En timme skulle det ta att komma hem till lill-pluttan. Det blev 2 timmar och 20 minuter... En i personalstyrkan på tåget fick en hjärtinfarkt och ambulansen plockade upp honom i Varberg. Då fick de inte fortsätta köra förrän ny personal kommit med taxi från Göteborg, därav förseningen. Läskigt bara att vara så nära. Några jobbade med HLR med honom jättelänge, undrar om han klarade sig, tror inte det, de slutade med HLR innan de tog in honom i ambulansen, och den hade inte särskilt bråttom därifrån...

Väl hemma kändes det bara bra, även om helgen varit kanon. Vi har längtat efter M jättemycket även om vi njutit också såklart. Hon blev jätteglad när vi kom hem, men hon är lite småsjuk stackarn. Jätteförkyld och har haft feber i helgen och så. Men men. Nu ligger hon och sover i vår säng, hon kom inte till ro i sin egen. J kollar sporten och jag sitter här. Snart blir det Beck och sen blir det sängen. Får se om M får ligga kvar eller om vi flyttar tillbaka henne till sin egen säng... Jaa, det var rapport från helgen det. Får ta tag i det här med bröllopsplanerna här snart, och jobbet som jag ska ägna mig åt i mars! Längtar så!!! Ska bli såååååååååå roligt!!! Men mer om det en annan dag...

Kommentarer
Postat av: johannapannan

fyyyyy femtiotvå vad jag är avis!!! :-)



kram

2009-02-15 @ 21:02:27
URL: http://johannapanna146.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0