En vuxen kväll...

Idag har vi haft främmat som det så fint heter. Ikväll alltså. Eller ja, idag också. J:s farmor och farfar var här och fikade lite. Trevligt trevligt! Önskar mina närmaste också kunde göra så emellanåt någon timme då och då. Men ikväll var det vuxenmiddag på hög nivå när alla helt plötsligt har med sig barn! Kändes skumt, men bra! Tjejerna var inte på bästa humör och lillkillen blev rädd... typ. Till slut somnade de 2 yngsta och det blev lite mer lugn och ro, i alla fall utan M:s gnäll... Skönt med stor soffa trots dess tillverkningsår! P.g.a. lathet, gnällig M samt tid- och pengabrist blev det ingen lagad trerättersmiddag även om vi hade finfrämmat, utan pizza stod på menyn. Det gick jättebra ändå, och trevligt och mysigt var det! Dock alldeles för sällan, men men. Och på tal om pengabrist... Räknade lite på mitt liv så där ytligt... Om jag snålar med mina föräldradagar som jag gör nu får jag ut knappt 5000:- i månaden och det ser ut som följer:
Mina utgifter:
Hyra 3200:-
Ica 1500:-
Mobil 250:-
Inkomst: 5000:-
Utgifter: 4950:-

Kvar i månaden: 50:-
Känns ljust va! Tur att jag får barnbidrag för M, vilket ger mig 1050:- att leva för. Och efter många om och men även bostadsbidrag på 1300:- vilket ger mig totalt 2350:-... Fast då är klart inte sparande inräknat, bilen, internet... Jaja... Trösten är ju att vi aldrig kommer ha det SÅHÄR kasst ställt ekonomiskt någon mer gång i livet (förhoppningsvis).
Nä, nu ska vi sova. Klockan är för mycket för en vaken torsdagskväll. M vaknar ju inte senare imorgon bara för att vi inte lägger oss i tid... För övrigt somnar hon kasst nu för tiden. Aldrig i sin egen säng som hon brukar, alltid i vår säng med mig bredvid sig och alltid till musik, Lars Winnerbäck. Nu har jag nyss lagt över henne i sin säng, så vår står och väntar på oss. Gott! Skönt att det blev pizza idag = ingen vidare disk imorgon! :)

Kommentarer
Postat av: johannapannan

tur du har blivande maken som tjänar storkovan ;-)

2009-02-21 @ 19:18:05
URL: http://johannapanna146.wordpress.com
Postat av: Anonym

Du får ju se det som så att du ändå bor i ett land som ger dig tre olika bidrag för att du ska kunna ha barn överhuvudtaget :)

2009-02-22 @ 18:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0