Flyttredovisning...

Äntligen äntligen äntligen!!! Massa saker äntligen! Äntligen eget rum till M, äntligen badkar, äntligen balkong, äntligen tvättmaskin och massa saker till jag inte visste jag saknade! Och äntligen Internet! Som jag jobbat för att få det att funka, och till slut minsann! Jag kan visst lite om datorer i alla fall...
Tyvärr, eftersom att klockan är 22:13 och jag skulle just gått och lagt mig om jag inte fått igång nätet, så blir det inga bilder från vår nya lägenhet idag, men imorgon ska det fotas och redovisas minsann! Men så här gick det till i måndags när vi fick nyckeln, 13:30:
Första intrycket var ju inte alls vad vi väntat oss.... J var i skolan så det blev jag och svärmor som mötte kaoset... Det var inte städat för fem öre, i princip alla garderobsdörrar är sönder, vissa handtag saknas på dörrarna, stopp i avloppen och stora fula fläckar på vissa väggar, för att bara nämna något... Det blev telefonsamtal hit och dit och storstädning till att börja med. Sen kördes det flyttlass, efter flyttlass, efter flyttlass, efter flyttlass... Jag och svärmor var i nya lyan, M var hos gammelfarmor, mamma i gamla lyan och resten körde lass, efter lass, efter lass... D.v.s. pappa, svärfar, svåger, svåger och sen även J när han kom från skolan. 6 lass, sen var vi på plats, 19:30. Helt sketslut och ömma i hela kroppen. Ramlade i säng och sov sådär. Upp på tisdagen, och tack och lov var J ledig, så vi jobbade hela den dagen också! Tiden går ju så fort när det finns så mycket att göra. Vaggeryds-svågern åkte hem måndag kväll, så på tisdagen bestod arbetslaget av mig, J, mamma, pappa, svärmor och svåger. Mor och far skumpade hem i lastbilen klockan 20 på kvällen, och då såg lägenheten helt bebolig ut! M sov dock skit på natten, men men. Har ju varit mycket för henne också nu! Hon har i alla fall nytt, eget rum, vilket funkar bra so far....

Igår var första dagen efter flytten som vi gjorde relativt vardagliga saker. J hade skola, vi var på babysim och sen hos L och fikade. Hem, plockade så mycket det gick när M sov, sen gick jag ut med henne i vagnen för att J skulle få plocka. Idag har J gått med henne så jag fick plocka. Det tar ju aldrig slut!

Nu sitter jag på golvet på kontoret med banankartonger bredvid mig och har nyss badat badkar... 20 minuter kunde jag bada innan allt vatten runnit ur... ny propp beställs imorgon vill jag lova! Annars kan jag kanske komplettera med det vatten som läcker från handfatet på min toalett... jaja. Skönt att det är lägenhet och bara till att lyfta luren för att någon ska komma och fixa!

Nä, imorrn ska vi till stan och välja nya tapeter till M:s rum.... de teracottafärgade med 2 stooooooooora fettfläckar på är vi inte helt sugna på. Tack och lov att vi inte behöver betala dem.

Håll utkik efter bilderna imorrn!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0