Hektiska idag!

Jajjemän... nu är idag snart över... Intressant dag! Hittar inget bättre ord. Positiv och intressant får det bli. Trots ösregn... vilket bidrog till att jag åkte något tidigare till spinningen idag för att kunna skjutsa J till jobbet. Så klockan kvart över 9 bar det hemifrån i morse. Lämnade M hos J:s farmor och farfar och J på jobbet innan jag kom fram till Friskis. Det är något speciellt med Friskis. Jag kan inte sätta fingret på vad. Kan inte bestämma mig om jag trivs eller inte. Om jag ska ge det en chans och lösa medlemskap eller inte. Körde i alla fall spinning och styrka, 1 timme totalt, och det var superskönt trots träningsvärken sen gårdagens löparrunda på 3,5 km... Duschade där och sänkte medelåldern (det är basjympa för seniorer samtidigt nämligen) innan jag åkte för att hämta M. Hon hade inte sovit och maten var klar och stod på bordet, så vi åt lite där båda två. Skönt när hon kan börja äta lite av vår mat, så länge det inte är mjölk i då... Därefter åkte vi och hämtade J p.g.a. ösregnet och kom hem vid 1. Då somnade M och vi satt och njöt av varandras sällskap över en kopp kaffe och lite tilltugg. Halv 3 åkte jag inåt stan. Kom fram alldeles för tidigt, vilket jag alltid gör, tidspessimist som jag är. Jag hann i alla fall kika lite på H&M och tack vare ett presentkort där från bror och brorsflickvän kunde jag unna mig två tröjor! Tack tack! Det behövs nu! Har till och med pengar kvar på det, så det kanske får bli något mer. Hann även in på JC tillräckligt länge för att se att de rear ut jeans där... Kanske ska kika över dem och se om jag ska passa på nu när jag ska ut i verkligheten på gymnasiet... För klockan 3 träffade jag först biträdande rektorn vid ett sån´t där möte där han sitter bakom ett skräckinjagande skrivbord och jag i en liten stol mitt emot. Men det gick bra! Han var supertrevlig och vi pratade allmänt om tiden nu och lite vaga framtidsvisioner, vilka inte var nattsvarta men inte heller uppenbara. Spännande. Innan vi begav oss till den lärare jag ska vikariera för i 3 veckor fr.o.m. nästa vecka visade rektorn mig runt i byggnaden och pekade på personer och förklarade hejvilt och jag försökte hänga med så gott det gick. Väl hos F som jag ska vikariera för var det mest genomgång av lektioner och förklaringar hit och dit och ännu mer rundvandring. Det snurrade rätt bra i huvudet sen kan jag säga. Men jag är så laddad! Det ska bli så roligt! Nästan med lite dåligt samvete som jag önskade att M skulle vara dagis-gammal... men vi löser ju barnvakt så det ska nog gå bra. Med mig hem har jag 2 pärmar med saker som jag ska läsa in och fundera och planera.... blir ingen helg den här veckan! Men det är ju så KUUUUUUUUUUUUUUUL! anyway....

Hem, jättesnabb middag och halv 6 - 9 var vi på smink/hudvårds-tjofräs. Jättetrevligt att göra något tjejigt någon gång vart 5e år typ, få lite tips och idéer... Köpte dock inget. Hem och fundera lite först. Och jeans smäller högre än en ögonskugga för 2000:- typ... nä, inte riktigt, men ja, du förstår... hehe. Nu ska jag och älskade underbara mannen dricka lite te. Sen blir det badkar! :) Idag har vi haft omvända roller... Jag har knappt sett M idag! Kan vara nyttigt. Imorgon är vi i princip lediga båda två. SKÖNT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0