Livslust!

Sicken käck rubrik det bidde idag... Men det har verkligen känts så idag! Hela förra veckan kändes bara som en grå deg och massa av tid som skulle förbrukas. M var jättesnorig och kunde således inte släppas in på Ö.Fsk utan att jag skulle känna mig dum som utsätter alla andra för baciller, och många var bortresta p.g.a. sportlov och babysimmet hade uppehåll o.s.v. Men nu är det ny vecka, nya tag och här händer det grejer! Idag gick vi hemifrån klockan 9. M vaknade vid 7, så efter frukost vid 8 begav  vi oss. Babyrytmik klockan 10:15 på bibblan. MYCKET roligt och uppskattat! Därefter blev det lite stros på stan med asiatisk buffé till lunch. Ooooo så gott! Och M mumsade majs under tiden... perfekt! Bytte sällskap och strosade ännu mer. Har börjat kika smycken inför bröllopet, men det är svårt! Jag vet ju på ett ungefär, för på klänningen är det glaspärlor och i tiaran strass... så någonting som passar till detta. Idéer någon? Promenad hemåt vid halv 3 och då ringer rektorn minsann till skolan där jag ska vikariera i 3 veckor fr.o.m. nästa vecka. Han berättar att de har ytterligare ett svenska-vikariat som behöver fyllas måndageftermiddagar fram till sommaren. Intresserad? Jo men visst serru! ATT jag är! Känns ju hur kul som helst! 3 timmar i veckan fram till sommaren, när J dessutom är ledig nästan varje vecka. Jo man tackar! Ska bli så sjukt roligt så det finns inte! Det känns som livet är på väg tillbaka! Vissa är nog inte ämnade för att gå hemma och vara mamma på övertid... inte jag, inte just nu.... Jag beundrar de som älskar det livet, men just nu vill jag prestera! Möte på torsdag med rektorn... spännande!
Eftermiddagen idag har ägnats åt disk, tvätt och matlagning och nu lite, lite tid vid datorn... J och M har varit ute och kört en liten sväng och om allt går som det ska med M:s nattning blir det badkar för oss när hon somnat... *hoppas*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0