Såhär ser det ut!

Nu så... Såhär ser det ut i vårt nya hem just nu... Mycket är provisoriskt och inte som det ska vara sen, t.ex. mattor och gardiner och lite så. Också ska alla lådor bort såklart!
Här är i alla fall planlösningen:
Observera att det ligger någon och sover i vårt sovrum.... hihi


Vi börjar väl med hallen, eftersom att det är där man kommer in :)


Sen har vi stora badrummet till vänster:



Mitt badkar! Denna bild ger det ingen rättvisa hur skönt det var att bada igår!



Hänger lite tvätt i duschen... Ser ni min arm i spegeln! Snyggt va... hehe...



Och tvättmaskin och tumlare!!! Me like!

Till höger från hallen har vi köket:


Helt okej luckor och spis, men varför inte byta kryddhylla när man ger sig på ljusa skåpsluckor?



Längre fram i hallen har vi sedan klädkammaren, vilken inte syns jättemycket här, men ändå:


Här är det mest stökigt just nu, men detta rum ska resultera i kontor/gästrum:




I mitten av lägenheten har vi sedan tv/vardagsrum:

Och om man står med ryggen mot balkongdörren ser det ut såhär:


I mitten av lilla hallen är min toa!


Till vänster från lilla hallen kommer man till M:s rum, hit ska vi välja nya tapeter idag! (tack och lov för det!)



Till höger från hallen är vårt sovrum, och vad gör man om inte säng + sängbord + sängbord får plats? Improviserar!
Jag tycker det är mysigt!



Nu återstår bara att se vad som ska upp på väggarna, men det får ta sin lilla tid, så vi hinner känna efter!

Dagen idag än så länge: J gick upp 6:45, jag gick upp 7:30. J åkte till skolan och jag åt frukost och plockade lite. M vaknade klockan 8. Så skönt att ha lite tid innan hon vaknade, så jag hann äta, piggna till och klä på mig istället för att vakna av henne liksom! Sen lekte vi lite på hennes rum och jag fixade med tvätten bland annat. M fick frukost 8:30 och då drack jag lite te. Hon lekte på golvet och jag sprang här och plockade.... har jag sagt att det aldrig tar slut? :) Vid halv 10 blev hon lite kinkig och seg och kvart i 10 somnade hon i sin säng. Då diskade jag, plockade in mer tvätt och packade väskan lite inför eftermiddagen. J slutar 12, och sen ska vi mötas upp i stan för att välja tapeter till M.s rum, äta kinabuffé och göra lite ärenden. Jag ska gå in tlil stan. Skönt! Så jag får väl packa ner oss och bege mig om en timme ungefär. I eftermiddag har J träning 4-6. Hoppas M är på bättre humör då än i förrgår och igår eftermiddag, för annars vet jag inte vad jag gör. Det gnälls en hel del just nu. Ikväll blir det tacos och mys och slapp i soffan! Härligt!

Kommentarer
Postat av: Ida

herregud... ni är så jävla vuxna... :D Love ya

2009-02-06 @ 11:20:53
Postat av: Linda

Så roligt med bilder! Så stort allting verkar, ja, utóm möjligvis ert sovrum då! =) Jättekul! Ska bli skoj o se! fattar INTE hur ni hunnit få upp alla småplocksaker redan!!!

saknar er!

2009-02-06 @ 23:01:36
Postat av: Tjocka A

Fin och STOR lägenhet! och vilka kinky lakan ni har... hehe, ska väl inte vara några problem att producera ett syskon där i så småningom..! ;)

2009-02-10 @ 12:52:16
Postat av: Henke

Hmm... Vallås va? Kornhillsvägen?



Min mor o far bor typ 500 m från er ute bland villorna mot travet! :-)



Shit jag var ute o sprang där mycket när jag var liten! Hade en dagmamma som bodde i exakt en sådan lägenhet så det väcker minnen till liv verkligen när man ser bilderna!

2009-02-12 @ 16:00:54
URL: http://fkkingvardag.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0