Back in Halmstad!

Då är jag tillbaka... för att stanna! haha, ett tag i alla fall. Nu är det mycket uppbokat på helgerna här, så nu blir det Halland framför Småland ett bra tag! Exakt 2 veckor kvar innan nästa lägenhet, den 6e på 5 år... Inte illa jobbat. Hittade förresten alla mina patientbrickor genom åren. Eftersom jag åkt som en jojo in och ut på både den ena och den andra avdelningen på sjukhus och alltid bott på olika ställen så har det blivit något av ett samlarobjekt... hahaha. Nu har jag tänkt stanna på nästa ställe ett bra tag, och hoppas det inte behövs patientbrickor i samma utsträckning heller!
Anyway
Inte helt kul dag faktiskt. Jag brukar vara ganska bra på att tänka positivt, ha bra tålamod, diskutera och se saker ur många olika synvinklar. Men ibland faller det helt pladask. Typ idag. Emellanåt. Inte hela tiden, för jag är hela tiden medveten om att "nääädu tilda, nu tänker du negativt igen". Det finns vissa människor som faktiskt inte verkar kunna säga "Jo tack, det är bara bra!" när man frågar hur det är. Såg en sån i periferin när jag var och handlade idag. Jag har jobbat ihop med henne för längesen, och då hade hon alltid alltid något att beklaga sig över. Vad jobbigt det måste vara! Och idag i kön sprang hon ihop med någon bekant som frågade just "Hur är det" och personen i fråga började klaga över än det ena än det andra. Stackars människa! Dagen blir som du vill att den ska bli! Du väljer om du är irriterad, lycklig, arg eller glad! Ingen annan! Jag försöker tänka så! Det behövs just nu! Nästan lika mycket som jag skulle behöva en anonym blogg. Fortfarande! Både tråkigheter och allmänna jobbigheter för tillfället. Men jag väljer att acceptera att de existerar men även att jag inte kan göra något åt det just nu. Vissa saker är inte värda att lägga energi på! Så är det.

Dagen idag. Åkte från ett snöigt Vaggeryd klockan 10 och var således i Halmstad kvart i 12. Vi var ju självklart tvungna att ta svängen förbi vårt blivande hem... Rensade ur köksskåpen och skickade med spillet hem innan chauffören åkte tillbaka till snöiga Småland med en bil som inte går att fälla sätena i... eller hur det nu var. Lite dötid innan svärfar med flickvän kom förbi. Trevligt trevligt! "Vi-tittar-förbi-tittar" är alltid så skönt, för man behöver inte anstränga sig någonting alls och allt får bli som det blir. J är i alla fall inte lejon-man-långhårig längre tack vare E! :) Mycket tacksam för detta. Jag begav mig vid 16 till min julklapp... "Massage special 80 minuter". Snacka om att jag hade behövt det en gång i månaden minst! Jag kände mig i och för sig som en pizzadeg och emellanåt fick jag profylaxandas... mina muskler är visst inge vidare alls... Och jag kommer lätt ha träningsvärk i hela kroppen imorgon! Visste inte ens att vissa av alla ömma muskler fanns... nu vet jag! Men hon berömde min fina hy i ansiktet när timmen helkroppsmassage avslutades med ansiktsmassage och behandling! Me like! Däremot försökte hon pracka på mig en badolja för så mycket som, håll i hatten, 495 spänn!!! Hahahaha. Trodde hon skämtade. Det gjorde hon inte.
Hem på cykel (har jag skrivit en utläggning någon gång om hur härligt det är att cykla? T.o.m. i Halmstads motvind? anyway) och avlöste J i dörren. Han hade fotboll och jag hade M. Vi åkte vagn. Eller hon. Tog en fjäskpromenad på 5000 steg till bibliotek och affär. Varför ger jag mig på att GÅ och handla ENSAM med VAGN när vi ska ha hur mycket som helst? Hem, packa upp, gröt till M, in i duschen och sedan, efter ombytta roller i dörren med J var det tjejkväll. En helt underbar sådan! Gjorde planer för helgen och pratade om allt och så som tjejkvällar SKA vara! Underbart! I helgen blir det galej minsann!!! Gott!

Kom hem för en timme sedan och nu är det hög tid för säng och sömn!
Riktigt stora projekt på gång också mellan varven... kan tyvärr inte berätta något om det just nu, men kanske imorrn kväll... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0