Bättre sent än aldrig... och dagen idag... och längtan till imorrn...

Kan bli långt... Mycket bilder i alla fall :)
Ang. bättre sent än aldrig kommer här lite dokumentation från vår lyxtid i Vaggeryd över jul och nyår... Slänger även in någon bild från julafton och dagarna däromkring...
Here we go...

Såhär fina var vi på julafton minsann!


Och på juldagen, när det firades jul i Vaggeryd såg vår lilla familj ut såhär:

Bror med flickvän i bakgrunden, och jag och M tittar på tomten antar jag... :)


Lite stök efter att den 3e och sista tomten varit i farten:


Allmänt mys på B-stigen i V-ryd:


Såhär fin var M på nyårsafton:


Å såhär såg vi ut:


Lite andra bilder från nyår:
   Jämn kamp i Singstar!!
Tolvslaget här ja! Observera det skumma datumet på mina bilder från kameran...

Årets första dag tillbringades delvis på Hjortsjön i Vaggeryd. Helt underbart!!




Sådär ja. Åter till nuet. Idag ställde jag klockan. HUR ofta gör jag det nu för tiden liksom? Aldrig? Anledningen idag? Ett spinning/styrka-pass! Galet, men så är det. Helt underbart skönt att komma dit och cykla musten ur sig! Speciellt när M fick stanna hemma och mysa med pappan sin. Då fokuserar jag och cyklar som bara den! Hem i snöovädret och lagade kalops minsann! Helt förvånad själv! Speciellt eftersom att det gick att äta, vilket inte brukar vara fallet när jag lagar mat... Det är därför jag inte lagar egen barnmat... och tänker därför inte heller ha dåligt samvete för att jag köper mat till M. Nog om det. J hade skola och jag plockade ner M i en för stor overall och ner i vagnen. Dagens promenad blev inte särskilt lång. Dels för att jag tränat så duktigt på morgonen och dels för att M inte ätit tillräckligt för att hålla sig en hel jättelång promenad. Färden gick till vårt Ica för inhandling av gröt med äppelsmak, för banangröten passade visst inte fröken. Väl på väg hem hände det jag väntat på... jag halkade, flög i luften och ramlade. Platt fall. Värt att notera är dock att jag höll i vagnen hela tiden, utan att dra den med mig ner. Det ni! Vad ännu mer värt att veta är att jag flög upp fortare än jag flög ner och var rätt säker på att benet var av ett tag. Skratta eller gråta? Bet ihop, gick hem och somnade på soffan med M på magen. Benet är ömt men inte värre än så. Tur! Vore snyggt med ett brutet ben lagom till flytt och så... Men kul såg det nog ut!
Nog om det! Kvällen ikväll har varit hysteriskt mysig. M somnade klockan 20, som vanligt, och vi har ätit gott, myst allmänt och spelat spel! Det är underskattat med spel! Klockan har hunnit bli 23:15 och dags att sova. J är ledig imorgon, skönt!

OCH imorgon kväll ska jag ut på galej minsann! Vårt lilla "mamma-gäng" på 3 pers ska helt plötsligt inte vara mammor tillsammans, utan allmänt bara tjejer som har trevligt med god mat, god dryck och väääldigt trevligt sällskap! Det ska bli så kul och skönt att komma ut lite "i fred" så att säga. M ska mysa hemma med far sin. Hoppas det blir sent! Så vi får riktigt riktigt trevligt! Det lär vi nog få... Bara känslan av att få klä upp sig utan att det blir förstört av barnkräk är värt alltihop! Nä, time to bed!

Måste bara kasta in en underbar bild på M från idag...


ps. ingen hyresvärd idag heller... undrar om han existerar!?! Finns det ingen regel för hur anträffbar en hyresvärd ska vara?

Kommentarer
Postat av: Helena Ljungqvist

Hej Matilda! Tänkte bara säga att jag varit inne och läst din blogg och sett alla fina bilder på din nya lilla familj :) Hoppas allt är bra med dig (eller ja det vet jag ju att det är eftersom jag läst din blogg haha..). Ska bli kul att flytta till en ny lght förstår jag! Jag kommer bli jkpg-bo igen för en termin, ska göra min T10 praktik på apotekarprogrammet på sjukhusapoteket på Ryhov så jag kommer äntligen bli sambo! Sen blir det nog Gbg igen tror och hoppas jag, men då får han allt hänga med dit :) Kram /Helena

2009-01-09 @ 18:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0