Det finns så mycket att skriva!!!

Tänk, för 1 månad sedan skålade jag och J för vår 4a. Då visste vi inte att den existerade, eller att vi skulle få någon över huvud taget, och om 30 dagar flyttar vi in!!! Det känns helt fantastiskt! Så mycket som faller på plats! M ska få eget rum, vi kan äntligen sätta henne i dagiskö, för att nämna något. Jag räknar ner och har så smått börjat sortera och planera. Idag var det en bråkdel av alla våra kläders tur att hamna under lupp. Tröjor som legat i förrådet i två år... inse att jag inte kommer använda dem!!! Varför är det så svårt att slänga?!!? För att inte tala om M:s kläder... Nä, hon kommer inte växa tillbaka till stl 56, men nästa eventuella lill* kanske "behöver" just dessa miljoner klädesplagg? Suck. Det är inte lätt att sortera, men ack så nyttigt och skönt! Jag är på väg i alla fall. Mer om allt flyttstök framöver...

Ingen rolig början på dagen dock. Eller, inget jag borde hänga upp mig på, men i alla fall. Jag har jagat vår hyresvärd sedan 30e dec. för att säga upp denna lägenhet och kolla av om det är ok att vi fixar hyresgäster efter oss. Utan resultat. Jag har nog ringt 500 ggr utan att överdriva. Vad gör man? Igår kom jag på att någon som borde känna hyresvärden, låt kalla hyresvärden JR, har en yogastudio i vår källare, så jag ringde henne. Hon sa att hennes sambo också är delägare i förvaltningen och borde också kunna besvara min fråga. Hon visste inte vad min fråga var, men lovade be honom ringa upp mig igår. Vilket inte hände. Jag ringde henne idag på morgonen igen, då jag även ägnat åtskilliga samtal till JR utan resultat. Yogamänniskan sa: Jag har pratat med min sambo och JR, nä, inte JR, men min sambo, och de är inte intresserade av att hjälpa er!!! Eeeeh? Ursäkta?!?!?! Kan vi få säga upp vår lägenhet? Kan man säga så när man är hyresvärd? När jag förklarat, kanske inte jättevänligt men bestämt att vi måste väl i alla fall få säga upp vår lägenhet kom det fram att hennes sambo satt bredvid henne och tog till sist samtalet. Miffon!!! I eftermiddag fick jag i alla fall ett sms från JR som är huvudansvarig. Han existerar visst! Coolt.... Suck alltså.
Anyway, nog om det

Det finns många Johannor i min bekantskapskrets på olika sätt och en av dem har vi fördrivit denna lördagkväll med. Så trevligt! Och mysigt och alldeles för sällan... Saknar dem så! Gäller att passa på när de befinner sig i rätt landskap. Nästa gång vi träffar dem är de föräldrar, coolt!!

Nä, time to sleep... klockan är 00:28

Kommentarer
Postat av: johannapannan

var du tvungen att kalla hyresvärden för JR? Förvirrande för meeeeeeeeeeej ju. skrattar



ja du. konstigt folk finns det. klart att de inte kan neka er att säga upp lägenheten. De kanske bara ville fördröja er några dagar av en mycket sur anledning...?



kramis ses snart igen! J

2009-01-04 @ 22:11:06
URL: http://johannapanna146.wordpress.com
Postat av: I

Såklart att hyresavtal kan sägas upp. Allt annat är dumheter. Hoppas det löser sig.. annars känner jag en med lagbok. Puss på er

2009-01-06 @ 01:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0