Det var ju blogga jag skulle göra!

Ha! Här sitter jag och "fönstershoppar" på internet... eller... hmm... ja, bara glider runt och gör ingenting egentligen. Mailar lite... Jag har så lätt för att skjuta upp att svara på mail, jättedålig är jag på att svara ibland. Men nu har jag bockat av lite mail som borde varit skickade i förrgår typ :) Känns bra! M sover och J har fotboll och det är tisdag. Det har varit en bra dag faktiskt. Somnade med fruktansvärd huvudvärk igår, men dagen idag var det inget fel på. Det gör så mycket att bara komma ut på någon grej så blir inte dagen en enda stor degig klump! Det är ju faktiskt det alla dagar är! En klump deg. Eller lera! Lera är bättre. Sen sitter man där på morgonen med leran i handen och funderar på vad man ska skapa idag. Det är ju bara jag i hela världen som kan bestämma vad jag vill göra med varje dag! Så filosofiskt... men det är ju så när jag går hemma. Inga krav eller måsten egentligen. Skumt. Och skönt ibland! Det blev öppna förskolan av lerklumpen idag bland annat. Jättetrevligt. Att komma ut och göra precis det man gör hemma, fast med sällskap! Fikar lite, leker med de små lite. Och pratar bort timmarna. Härligt.

Kvällen ägnades delvis åt styrelsemöte. Alltid trevligt att blanda upp all mamma-tid med lite vuxentid där det är 18-årsgräns, haha, eller nåt. Jätteskönt! Jag behöver få vara bara mig själv ibland, liksom vi alla gör, och inte bara Tilda, M:s mamma. Funderade lite på det där med egentid och hobby igår mitt i huvudvärken. J har ungefär 10 sådana timmar i veckan! Vad har jag? 2... Det kan bli en lång diskussion av det, men han har ju karriärsmöjligheter och det ena med det tredje. Viktigast av allt, ber jag honom stanna hemma, då gör han det. Så tisdagen kommer alltid att vara min. Tack för det! Funderade lite på personkemi mitt i mötet. Det är skumt. Vissa människor går det bara inte att förstå eller komma överens med! När jag tittar i backspegeln ser jag tydligt sådana som jag kanske gjorde något litet försök att lära känna, men det rann bara ut i sanden. Samma sak här. Det riktigt känns vilka jag trivs med och vilka det inte går lika bra med. Konstigt då att man ofta inom barnomsorg och skola kräver att alla barn ska leka med alla! Nog om det. Bara en tanke.
En annan tanke idag är att vill jag träffa någon, då tar jag väl mig tid och lust och ork och tar kontakt och ser till att ses? Eller sitter jag hemma och gnäller och undrar när den person jag så gärna vill träffa ska ringa eller knacka på dörren? En tanke till... Mycket tankar blir det när ensamheten slår till och jag får tänka i fred! :)

Såg förresten att en av de "högsta" nyheterna på aftonbladet idag var att barn under 2 år inte ska titta på tv. Var det något nytt? Det har väl forskarna vetat länge? Jag läste en bok om det för ett halvår sedan, och den boken var inte ny... Hmm...

Annars idag har vi visat vår lägenhet för de som ska bo här efter oss. Så skönt att fått det bekräftat att det blir så! Underbart! Snart får jag börja räkna ner på riktigt! Först till födelsedag, sen en vecka till till flytt! Gott! Och E, jag vill gäääääärna ha flyttkartonger! :)
Nu ska jag surfa vidare innan J kommer hem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0