Full rulle, lägenhetsredovisning och snart te...

Försöker späda ut alla kompakta tankar med mycket att göra. Idag begav sig jag och maken (får snart kalla honom det i alla fall) till staden. Där fick jag minsann vårkänslor! Granen nere och solen sken! J skulle köpa födelsedagspaketer, så jag fick inte gå med honom. Inhandlade 3 bodies till M som helt plötsligt växt ur alla sina... Hem, lunch och sedan öppna förskolan. En promenad efter det och var hemma halv 5. Då var mina dagliga 10 000 steg gångna. Skönt! Lite middag och sedan kören. Alltid kul på kören faktiskt! Det lockar fram gott humör och skratt. Också måste man koncentrera sig lite också. När "Andra avenyn" är slut ska det bli café här i köket för mig och J. Sitta ner, spela lite yatzy, prata lite. Älskar honom. För er som undrar om projektet så är det stora grejjer på gång i vår, dock inte så privat som ni tror... hehe... Redovisar så fort jag kan och allt är spikat! Men det är körens vårprojekt det handlar om, och jag är lite spindel i nät. Som jag brukar vara... emellanåt. Anyway. Ni som undrat om varför jag flyttat så mycket kommer här en förklaring och redovisning av mina lägenheter...

Aug. 2003 - Juni 2004. Flyttade till en 3a i Halmstad på ett inte helt lugnt och fridfullt område. P.g.a. oroligheter med överfall och inbrott (det lät värre än det var kände jag, men i alla fall) flyttade vi (jag och min dåvarande sambo) så fort vi fick tag på något annat till en ny lägenhet.

Juni 2004 - Okt. 2005. Bodde med min dåvarande sambo i en 3a närmre skolan. Sprang dock på en viss J som gjorde att jag ville flytta från min dåvarande sambo.

Nov. 2005 - Feb. 2006. Bodde i en tillfällig 1a under tiden jag försökte hitta något permanent boende.

Feb. 2006 - Dec. 2006. Bodde i en 1a och trivdes jättebra... tills jag och Jimmy råkade titta på en lägenhet som vi bara inte kunde tacka nej till...

Dec. 2006 - Feb. 2009. Bor vi i vår 2a som vi gjort om till 3a... den är lite för trång och lite typ ingen balkong och inget badkar, så nu vill vi till större!

Feb. 2009 - ? Ska flytta till en 4a på 96 kvm. 2 badrum, badkar, tvättmaskin och tumlare, balkong, barnvänligt område, eget rum till M, kontor! och ja... Så är det! Där stannar vi tills vi kan köpa hus hoppas jag! Men man vet ju aldrig... Kanske skulle testa att lägga ut en planlösning så ni får se hur vi ska bo? Ska jobba på det...


Nä, 3 minuter kvar till cafét...

Tankar till alla som lever med ovisshet just nu... önskar jag kunde göra mer än bara tänka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0