God kväll gott folk

Söndag kväll. Faktiskt en av mina favoritkvällar! Skumt. Kanske för att jag inte jobbar och således inte heller lider av någon form av ångest inför veckan som kommer? Vad vet jag. Det är mysigt med söndagkvällar när jag och J sitter i soffan och planerar veckan framför. Dagen idag har gått till att bara göra ingenting... När M vaknade i morse 8:30 lyfte jag över henne i vår säng där hon brukar få ligga och tjöta tills vi pallar oss upp. Men idag somnade jag om direkt och vaknade 10:50. Då hade J och M varit uppe i 2 timmar. Skön sovmorgon till mig, tackar tackar! Bara segade hela förmiddagen, på ett sådär skönt sätt som man får göra när allt städ och plock som skulle göras blev gjort igår! M sov lite och sen begav vi oss till svärfar för middag och sällskap. God mat och nymodiga roliga nostalgiska leksaker till M. Jag fick bege mig därifrån ett tag för att hämta upp efterlängtade banankartonger som supersnälla O fixat undan på Maxi. Tack O för det! Nu kan vi så smått börja packa... 12 kartonger fick jag in i bilen... det hade nog gått in fler, men 12 är en bra början. Fick en upplösning på fallet "var är alla banankartonger som brukar vara på Maxi" också. I Litauen visade det sig. Jaja. Där ser man. 12 är dock här. Skulle packat lite idag tänkte jag, men de är tomma än så länge... För väl hos svärfar fick jag underliga sms av mor min som jag inte brukar få. Jobbig feeling och störtsäker på att något hemskt hade hänt. Ännu mer trodde jag det när hon bad mig ringa så fort som bara möjligt, och när jag väl ringde och sa att vi var hemma sa hon bara "Bra" och la på. Shit. Jag hann gå igenom många olyckor och dödsfall inom familjen kan jag säga innan..... de stod utanför dörren!!! Mor och far, helt apropå och sa "hej, får vi te?". Där ser man! Mycket trevligt. Det är SÅ jag önskar att det alltid va. Att de inte hade 15 mil utan kunde titta upp lite hur som haver och bara vara. Bara gjorde ingenting gjorde vi. Och drack te då. Som jag silar i kaffebryggaren!!! Behöver ny tesil! Får önska mig det i födelsedagspresent... Anyway.

Mor och far åkte hemåt 19:30 och kvällen har ägnats åt home-made hamburgare (SÅ gott) och en riktigt bra film. "Tolken". Tror det mer och mer blir min genre, thriller. Förut var det faktiskt (vågar knappt erkänna) romantiska komedier... men de är ju sjukt förutsägbara, så nu får det bli thriller. Och "Tolken" var en action-thriller som jag rekommenderar!

För övrigt jagar jag fortfarande hyresvärden och lider med de som behöver veta mer än vi! Människa! "Ni får besked i helgen". Han har 10 minuter på sig.

På tal om ketchup så såg jag lite bilder från ett visst bröllop som ägde rum i lördags. Sur blev jag. Eller. Äh. Ibland är jag visst sådär tjejig som jag ALDRIG annars är! Men jag har vissa tankar angående vårt bröllop (5 månader kvar på tisdag!) också ser jag att SÅ många av de idéerna fanns med på lördagens bröllop... suck. Men för att citera bruden i fråga "Om ett halvår är vi bortglömda" så finns ju hoppet att ingen kommer ihåg hur deras bröllop var... Jaja. Att jag ens bryr mig.

Lite tal innan jag slutar för denna gång:
8 dagar till efterlängtad julklappsmassage
14 dagar till födelsedag
21 dagar till flytt
1 månad och 1 dag till romantisk weekend
5 månader och 2 dagar till bröllop!!!

Me like 2009!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0