Intensiv dag!

Väldigt intensiv dag idag! M sover rätt oroligt, så när hon vaknar alldeles för tidigt får hon sova mellan oss en stund innan vi orkar gå upp. Från att vi gick upp till vi åkte på babysim försökte vi packa ner tegelrummet... DAMMIGT! och alldeles för mycket saker! VAR ska vi göra av allt?! Även om det är förbrukningsvaror så undrar jag... Allt är inte förbrukningsvaror, även om jag önskar det vore det ibland... kolla bara in mina smycken som jag sorterade igår kväll till exempel:


Försökte hålla M på relativt gott humör, lyckades väl sådär. Hon sov bara 30 minuter också. Men simmet 12:15 gick bra! Härligt. Det är väldigt mysigt att bada hela familjen faktiskt... Surt bara att både Me och A var sjuka idag! Känns allt lite ensamt utan dem.
Efter simmet blev det hem och äta lunch, vilken inte var någon höjdare tydligen. Insåg att nästan alla barnmatsburkar jag köpt på mig innehåller mjölk i någon form, och eftersom M ser ut som en prickig korv efter något hon fått i sig så känns det onödigt att ge henne ännu mer prickframkallande mat... Blev mycket frukt istället så hon blev mätt. Världens åskoväder hamnade dock i vårt hem efter att vi fått post från CSN. Helt övertygad om att det var till J, men icke! Det var till mig, surprise surprise! Så nu är det tänkt att jag ska betala tillbaka mitt lån uppenbarligen... 2300:- i kvartalet. Det känns väldigt logiskt och lockande när jag i princip ligger back 700:- inför februari som inte ens börjat än. Tjoho! Vad gör man? Drar in på allt som dras in på kan! Ingen mer utemat, ingen mer bio, ingen mer träning, ingen mer nå´nting! FUCK!

I vilket fall som helst. Därefter bar det av till Maxi för att köpa mer mat UTAN mjölk i... och sen åkte vi till BB. M somnade 2 minuter innan vi var framme, och sov kanske 10 minuter innan hon vaknade igen.... typiskt! Men hon ville väl inte missa något kan jag tänka mig... Hälsade på den nya lilla familjen L-S! Kändes verkligen skumt att komma in där igen alltså! Fick nästan lite ångest. Jag njöt verkligen inte när vi låg där i somras, jag mådde bara jättedåligt och hade jätteont och fy katten vad jag inte längtar tillbaka!! USCH! Men idag trivdes jag, och lilleman var SÅ söt! Och LITEN! Shit alltså! Alla klyschor i världen bara regnade ner från sjukhustaket! "Tänk att man kan vara så liten", "Tänk att han fått plats i magen" och "Oj vad tiden går fort, det känns som igår M var så liten" osv... Självklart var kameran med!

J kommer ihåg hur man gör minsann!



M blev sur när jag höll i bebisen, men när han var hos sin mamma var hon mest nyfiken...


Stannade lite för länge för att hinna träna Core vid 17:15, vilket var tur, för då ringde en på vår Blocket-annons och vi sålde vår soffa och fåtölj minsann! Skönt att bli av med dem nu när vi har en annan soffa på G i nya lyan. M var på superkasst humör. Vi gjorde vad vi kunde för att muta henne till lugn så vi kunde äta vår hemmalagade pizza i relativ ro. Sedan har kvällen bestått av mer rens och släng och M roade sig och vi roade oss...:

Vi= roade, M= tjaa... skräckslagen?



M gillade iofs att sitta och riva i röran... observera bröllopskortet i banankartongen... :)



Flyttkartonger är underskattade!!!



När M ätit gröt 19:30 fick hon lägga sig, hon har bara sovit typ 40 minuter sammanlagt idag! Nå´n fas eller nå´t...? Har läst lite dagbok som jag hittade i rens-och-släng-vevan... Shit alltså vilket liv jag levde för några år sedan! Att jag inte stack tidigare?! Väntade väl på rätt prins kan jag tänka... hihi.

Nu blir det snart soffan efter lite data-tid. När M är vaken hela dagen blir dagen intensiv! Speciellt när hon tycker att dagarna ska ägnas åt att klättra på mig. Så nu är jag trött...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0