Mat, kaffe och en promenad!

20090106
Det är vad som behövs ibland! Det kan bli så segt när båda bara går hemma och segar runt i samma smet... så efter middag och kaffe med smörkolasmak idag packade jag ner M i vagnen och gick. Och gick och gick och gick. 90 minuter i snålblåst, men jag hade mössa! :) Det tar alltså 45 minuter att gå till vår nya lägenhet. Det var dit vi gick. Snokade lite. Längtar lite. Det ska bli så mysigt och skönt att flytta dit! Inser dock att balkongen är mindre än jag trodde, men det var det enda. Jag har väldigt svårt att tro att någon bor där just nu, inga gardiner, nerrullat i vissa rum och precis kolsvart överallt... hmmm? I alla fall. Jättemysig innegård och bra med parkeringar. Lägenhetsförråd på gården och mycket lekplats/grönt och många cykelställ. Spännande! Får ha det som projekt att ta reda på vilka vägar och kringelikrokar som är smidigast för att ta sig dit och därifrån till olika saker. 9716 steg blev det i alla fall och jag är på mycket bättre humör än innan jag gick!

Vad det gäller JR har det inte hänt någonting. Får väl börja jaga honom imorgon igen, när helgen är slut. Suck. Inte för vår del, snarare för de som vill veta om de får flytta in här efter oss! Nog om det.

Dagen igår ägnades åt garderobsröj å det grövsta! Det är pinsamt och helt sjukt hur mycket kläder jag har! Stod med en blå diesel-klänning och funderade fram och tillbaka, sen insåg jag att jag hade den på mig när jag slutade 9an, för 10 år sedan!!!! Hallååååååå! SLÄNG DEN! Eller ja, skänk den i alla fall. Vårt hem har blivit ett sorteringsobjekt känns det som. Vad gäller kläderna är i alla fall mina färdiga. Och M:s. Detta har resulterat i en låda med "utklädningskläder", en låda med urvuxna kläder för M:s del, en låda med sommarkläder, en kasse med mammakläder, en sopsäck som ska skänkas, en sopsäck som ska slängas och en sopsäck som ska till Vgd och lilla mamma. Hon kanske vill ha lite "nya" kläder... :) Det är mycket samvete när det gäller kläder... även om jag inte använt vissa plagg mer än 2-3 ggr och VET att jag inte trivs i dem, kan jag bara inte göra mig av med dem just för att jag fått dem av någon... Det är ju inte det att de inte är snygga, för det är de! Men jag trivs inte i dem... jaja. Nog om det. Igår kväll var vi i alla fall hos relativt höggravida P och hennes något nervösa O. Mycket god mat, trevligt sällskap och roligt spel! Hem mitt i natten efter bilfärd i 12 minus. Idag var det dock 2 plus....

Idag har vi handlat, sorterat tvätt, degat i soffan, bara dragit runt och inte gjort någonting, och tagit en kalaspromenad! Det börjar bli dags nu! 2009 och bröllopsform!!! Kanske ska ta den där rundan en gång om dagen. Bara för att få till 10000 steg och få bekanta mig med vårt nya hemområde? 90 minuter om dagen kan jag väl avvara!?!

Nåväl. Imorgon börjar vardagen. Då blir det babysim! Spännande. Det var ju ett tag sedan. Sedan blir det till att se fram mot fredagen, vilket jag redan gör! Som bara den! Det ska bli SÅ kul! Berättar mer någon annan dag...
Haj så länge

Kommentarer
Postat av: Elin

Förlåt att jag inte mailat dej uppsatsen. Men nu e den klar i alla fall. Tack för all hjälp med den! Måste ses snart!



KRAM

2009-01-06 @ 22:29:21
URL: http://forkenrosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0