Mycket vill ha mera!

Eller? Visst är det tyvärr så, alldeles för ofta! I alla fall för mig... För ett år sedan satt vi i en 2a, ombyggd till 3a, utan balkong, minimalt badrum utan badkar och vi hade ingen bil. Nu tillbringar vi livet i en 4a med TVÅ badrum med både badkar, tvättmaskin och tumlare. Dessutom har vi en stor balkong och en kombi! Och ÄNDÅ tänker jag så... "Jag vill ha hus". Tänk vad livet vore smidigare om vi hade haft hus. Eller? Om man väl flyttar till hus, vill man ha ett större hus då eller? Hör det till människans natur att aldrig vara nöjd. Ibland kan jag tycka att man till viss mån inte ska vara nöjd, för sätter man sig ner och bara är nöjd så strävar man ju ingenstans, och det vill jag inte. Jag vill ha något att sträva efter. Jag försöker se skillnaden från förra boendet till detta, men nog hade det varit väldigt skönt att slippa 2 trappor och 100 meter till bilen på den allmänna parkeringen... Nåväl.
Bara lite tankar.
I veckan har syster med tre barn tagit över vår lägenhet. Tisdag till fredag hade vi tillsammans och då flydde J fältet och bodde hos sin bror. Vi hade en jättemysig vecka med bra väder. Vi kunde nog nästan bada varje dag tror jag, mer eller mindre. Lite mys och så på kvällarna, och igår lämnade de efter sig en ganska stor lägenhet helt plötsligt. Idag kommer besök från Uddevalla. Det ska bli hur mysigt som helst! Vi har inte setts sen bröllopet, och då umgås man ju sådär mycket... Och p.g.a. för många mil emellan och för lite pengar (tänk om man hade pengar!!!) har det inte blivit av på hela sommaren, förrän nu! Så nu ska jag fixa vidare med maten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0