Den småländska fikakulturen...

...har jag haft här idag! För er som inte vet hur en vanlig dag ser ut ur fikasynpunkt i Småland kommer här en kort förklaring:
9:00 Frukost. Kaffe och en kaka
11:00 Elva-kaffe (och en kaka)
13:00 Middag. Kaffe på maten (och en kaka)
16:00 Eftermiddagskaffe (och många kakor)
18:00 Kvällsmat. Kaffe. (och en kaka, eller alternativt glass)
Ungefär så har jag haft det idag... inte riktigt men såhär:
9:30 Förmiddagskaffe och kakor (när gästerna kom)
13:00 Middag, kaffe på maten och kakor
16:30 Eftermiddagskaffe och semlor. Och kaka
Behöver jag säga att jag inte var sugen på muffins på kören ikväll... Tog en banan istället.
Men det har varit jättemysigt med besök och sålika sällskap idag! Lilla mamma och lilla mormor är det som varit här och druckit kaffe. Bland annat. M har varit som vanligt... skrikig, gnällig och go. Om vartannat. Hon har även blivit lite bortskämd med Villervallakläder och lite så... TACK!
Ikväll har jag som sagt varit på kören och nu sover M, J och R kollar Liverpool-matchen och jag.... eeh.... (ska) jobbar! Imorgon har jag heldag och jag har inte en susning på vilka jag har, vad jag har eller var, så det är nog dags att kolla över det nu.
Filurar lite kring det här att komma till ett nytt jobb. Vad krävs EGENTLIGEN för att man ska känna sig välkommen på ett ställe? Har jag för höga krav om jag vill ha ett "hej, hej, läget" när jag kommer in i personalrummet? Vet inte... Är väl för van vid att jobba i grupp på högskolan, så att helt plötsligt jobba med stora saker individuellt blir liksom svårt... Men jag vet inte. Just nu känner jag bara att det ska bli skönt när dessa dagar är över. Då kan jag koncentrera mig på den klass som faktiskt är "min", i alla fall när det kommer till svenska... Ska tänka positivt! Positivt, positivt, positivt...
Häpp, nu blir det jobb...

Kommentarer
Postat av: johannapannan

härligt med mycket fika!! ler



Ja du. vad krävs? Ett hej när man kommer in i personalrummet tycker jag är viktigt. Dock vet jag själv att det ibland snurrar så mycket i huvudet att man glömmer eller missar eller nåt. ja du fattar.



Kram!

2009-03-13 @ 20:35:41
URL: http://johannapanna146.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0