En trött liten redogörelse...

Första dagen på jobbet! Jag kan inte säga annat än att jag hade lite ångest när jag vaknade idag. Både för- och nackdel att inte börja direkt på morgonen. Fördelen är ju att jag hade tid på mig att förbereda det jag inte hade stenkoll på, men nackdelen är att jag gick och var spänd i flera timmar. Inte nervös direkt, mer spänd. Eftersom det ösregnade åkte jag bil med J in till stan. Han och M skulle ändå på babyrytmik på bibblan, så det passade bra. Sen virrade jag runt på skolan på jakt efter nationella prov-häften, lärarhandledningar, nycklar, dator (utan resultat) och lunchkuponger... Det kändes verkligen allt! Jättekul, nervöst och emellanåt även rätt läskigt... Vad gjorde jag där? Lunchen tillbringade jag i alla fall på skolan med de andra lärarna, och jag insåg att det inte enbart är eleverna som gör att det är nervöst att komma till ett nytt ställe när det nya stället är en skola. Det är ju många människor man ska känna sig välkommen av! Ganska stressig lunch blev det eftersom att matsalen inte ligger i samma hus som där jag skulle vara utan ett kvarter därifrån... men jag hann! Skolan jobbar med två pass om dagen, och det är alltså eftermiddagen på måndagar jag har fram till sommaren. Svenska med en årskurs 2 mellan 12:15-15:15. Dagens lektion får jag vara nöjd med. Även om mycket var snurrigt och jag inte har koll på allt än (jag har vetat om detta 1 vecka!) så är jag riktigt nöjd. Eleverna var trevliga och hade respekt för mig på ett bra sätt från början och det var roligt! Jag kände mig verkligen som fisken i vattnet. Det är där i pusslet som lilla pusselbiten jag ska vara! I ett klassrum. Så är det. När lektionen och eftermiddagen led mot sitt slut sprang jag ihop med rektorerna i personalrummet och satte mig och tog en kopp kaffe. Trevligt. Fick dock inte tag på någon dator idag vilken jag behöver ganska starkt för att komma åt intranät med alla mappar och material jag behöver. Får kanske sticka dit imorgon eller onsdag och försöka få tag på en. "Min" skulle varit klar i eftermiddag. Det är ju trots allt ett it-gymnasie...

Jag åkte buss hem. Trots att bussar har så stora fönster att vem som helst kan se att jag inte har råd att åka taxi.... ;) Det var i alla fall en upplevelse, visste ju inte riktigt vilken buss jag skulle med, var jag skulle hoppa av o.s.v. men hem kom jag! Skööööööööööönt att komma hem när man gjort något annat! Jag bytte om och stack ut och sprang. Så skönt för både huvet och kroppen! Hem, J stack ut och sprang under tiden middagen var i ugnen och när han kom hem åt vi. Gott, gott. Kvällen har gått åt till M som är ganska klängig och sällskapssjuk på kvällarna. Nu sitter jag och J vid varsin dator och försöker få lite gjort, vilket är svårt när jag är HELT slut. Både i huvet och kroppen... Det är i och för sig ingen panik eftersom jag är "ledig" imorgon och onsdag innan heldagar på torsdag och fredag, men lite vill jag nog få gjort ikväll i alla fall. Som lärare är man aldrig ledig... ;) Precis som när man är mamma!

Kommentarer
Postat av: Elin

Kul att läsa hur du haft det! Det här kommer du att klara fin-fint!



KRAM

2009-03-02 @ 23:01:57
Postat av: Elin

Kul att läsa hur du haft det! Det här kommer du att klara fin-fint!



KRAM

2009-03-02 @ 23:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0