Här händer det grejjer!!!

Oj, oj, oj... Den här helgen har det hänt massor! M är visserligen sjuk... vilket inte är helt roligt när det innebär att vi fått sitta uppe med henne på nätterna, men oj vad effektiva dagar vi haft! Mina föräldrar har varit nere här i helgen och här är vad vi fått gjort:
*Tapetserat lilla "hallen" (ÄNTLIGEN bort med teracottan där)
*Köpt cykel
*Köpt barnsadel till cykeln
*Rensat ner grejjer till förrådet; rullgardiner, överblivna dörrar bl.a.
*Köpt skor till bröllopet
*Köpt underkläder till bröllopet (Oj oj oj, där har han att göra J på bröllopsnatten... hahaha...)
*Bokat bröllopsresa!!!
Och vad M beträffar har hon lärt sig gå med sin lära-gå-vagn OCH lärt sig krypa! Idag! Jag säger då det. Plus att det verkar vara miljoner tänder på väg samtidigt, för hon verkar ha jätteont i munnen och vägrar äta i kombination med hög feber, dregel och så... We´ll see.
För övrigt har jag slutat det ena av mina två vikariat på JB, vilket känns både positivt och negativt. Nu kan jag i alla fall koncentrera mig på "min" klass och det de ska göra och njuta av de andra dagarna med att "bara" vara mamma... Jag har ett annat perspektiv så här på andra sidan 3 veckors jobb. Nyttigt för mig!
Ikväll ska vi njuta av att ligga i soffan! Beck och söndagskvällen är mest helg av alla tre dagarna för oss. Fråga mig inte varför. Jag gillar söndagskvällar. Så är det. Och såhär ser följande vecka ut:
Måndag: Jobb och springa
Tisdag: Ö.fsk om M piggat på sig, kören på kvällen
Onsdag: Provuppsättning inför bröllopet, öva sång på kvällen
Torsdag: springa
Fredag: BVC och sen blir det Vgd och Småland ett tag. SÅ längesen jag var där nu! Jag och M blir det den här gången... Jaa... det var nog det. Kan nöjd somna ikväll tror jag! Och hoppas på att natten får vara ostörd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0