Jag förstår att ensamma mammor söker!

Idag är jag en ensam mamma. Det blir lite skevt och i obalans när vissa dagar är fullspäckade av mig, och andra av J. Idag är det J:s fullspäckade dag. Han har: 9:30-12:30 jobbat, 13:00-16:00 haft skola, 17:00 - 18:30 tränat och sedan gav han sig direkt till O för att tillbringa kvällen där, eftersom att alla andra kvällar den här veckan är bokade... Resultatet? En ensam mamma som söker. Inte ofta längtar jag tillbaka dit jag kommer från, och egentligen inte idag heller. Jag längtar mer efter folket där. Att jag kunnat titta in till min egen mamma en liten sväng. Eller min egen mormor. Även om jag är välkommen hos J:s familj och släktingar så blir det inte samma sak, och jag blir ensam och ynklig. Imorgon är det jobb från tidig morgon till eftermiddag, och jag kommer inte se J förrän efter jobbet imorgon. Nåväl. Nu är klockan 20:18, M sover och J är alltså inte hemma. Jag har heldag imorgon och det är NU jag ska sätta mig och jobba inför morgondagen. Det funkar inte så där hemskt bra när jag haft en M hela dagen som krävt ALL uppmärksamhet HELA tiden. Inser att mitt matintag idag sett ut följande: 8:30 frukost, 13:20 slängde i mig ett paket nudlar hos H, samtidigt som jag matade M alldeles för sent p.g.a. babysim som ligger HELT fel. 14:40 en fralla och en kopp kaffe på Espresso House (Eller EXpresso House... ;)   ), 18:00 ett äpple och nu när M sover 4 ägg. Känns ju kanon. Alla ensamma mammor, när äter ni? Shit alltså.
Anyway
Dagen imorgon; jag har lektioner 8:15 - 15:15, sen får vi väl se när jag kommer därifrån och landar hemma och får se min kära man. Ser i alla fall fram mot att få äta min lunch ifred imorgon! På kvällen kommer i alla fall bror med flickvän. Mysigt!!!!!!!!
Nu MÅSTE jag jobba...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0