Jag orkar inte!

... och jag tillåter mig att inte orka! Orka diska undan allt i köket, orka plocka sån´t som man kan plocka ihjäl sig utan att det försvinner. Men jag orkar blogga! Längesen jag bjöd på en blogg så som den SKA se ut! Med lite bilder och så också... och inte bara en massa blaj om vad jag gjort idag... Typ bara lilla mamma som tycker det är kul ändå. Inte så bara i och för sig! Haha... Så för mammas skull, såhär har dagen idag varit: M vaknade kvart i 7. Inte helt kul. J hade skola 9 - 11 och jag jobbade 12:15-15:15. M var på världens värsta humör hela förmiddagen i princip utan 30 minuter då hon sov. Då skulle jag förberett mig för dagens lektion, men blev sittande vid en av alla bärbara datorer här hemma... Det var iofs väldigt trevligt att få lite mänsklig kontakt utanför den här gnäll-bubblan. Och mer gnäll blev det. Jag gjorde mig i ordning och åt lunch med gnäll gnäll gnäll gnäll. M var bara nöjd när hon fick klättra på mig. Sådär upplagd för jobbdag. J och jag möttes i dörren och jag cyklade som en liten idiot för att hinna i tid, vilket jag gjorde, tidspessimist som jag är! Alltid lååång tid före utsatt tid, men bättre det än tvärtom... Lektionen gick mycket bra och sen var det dags att cykla hem igen. Mötte J och M nedanför. De hade varit på babyrytmik och kom precis hem. Upp och försöka lägga M som fortfarande inte sovit som hon behövde. Utan framgång. Jag förberedde middag innan jag stack ut och sprang... INTE upplagd idag, men det var som alltid superskönt! I alla fall efteråt... Lagade klart maten, matade M och sen åt vi middag. J har supermycket i skolan idag, så när jag väl kommer hem är det M som gäller så han får jobba i fred. Det funkade inte idag även fast jag hade henne, för hon var INTE nöjd. Klockan 18 plockade jag ner henne i vagnen och gick en sväng. Hon somnade efter 10 minuter och jag ställde henne utanför dörren där hon sov och sov och sov och sov. Hon hade säkert sovit där inatt om jag låtit henne stå kvar! Väckte henne för att ge henne gröt och nu sover hon där hon ska - i sin säng. Dock 10 minuter före vanlig läggdags, men det funkade inte hålla henne vaken. Och nu ska jag blogga då ja... eller, ja, jag är väl i princip klar nu. Hahaha. Ibland bara spyr jag ut ord när jag ska försöka skriva lite kort...
Anyway
Tänkte i alla fall publicera lite bilder sen sist!
Fick en ny kaffebryggare i inflyttningspresent när bror med flickvän var här förra veckan. TACK! för den. Kartongen är perfekt för småfolk som inte kan stå upp själva!




Förra helgen hade vi blixtvisit av spontanfamiljen min syster... Hon var bara tvungen att åka ner och gosa lite med M, och det gjorde hon! De var ju rätt nöjda båda två i alla fall...




Också måste jag ju dokumentera det senaste inköpet på M-fronten... en lära-gå-vagn! Först skulle det skruvas ihop lite... M hjälper till med sin sked!




M började på nivån "nybörjare" och testade hållbarheten där leksakerna ska vara. Helt nöjd uppenbarligen!



Det var faktiskt riktigt imponerande hur hon skötte sig när vi väl släppte lös henne! Det tar nog inte jättelång tid innan hon tar sig fram med den där utan problem själv, utan mig som krock-kudde bakom...



Mm... ett litet urval av läget på det här stället.
Anyway...
Nu har jag 2 dagar kvar på mitt 3-veckors-vikariat. Det känns bra! För det är jobbigt att kombinera familj och jobb, speciellt när jag inte ska vara där tillräckligt länge för att det ska vara lönt att acceptera och vänja mig vid det nya liv det ändå blir.
Och för er som är mer nervösa än jag över vårt stundande bröllop kan jag lugna er... jag HAR börjat kolla läget inom det mesta... och just nu ser det ut som följer:
Inbjudan: Skickad
Tylebäck: "Ingen panik, ring ni och kom ut om några veckor eller någon månad"
Blommor: "Beställ 3 veckor innan!" Och JA, jag har lite idéer nu...
Frisyr/smink/naglar: Provuppsättning ska göras den 25/3, provsmink görs samtidigt som naglarna, några dagar innan dagen D. Och JA, jag har lite idéer där också...
Tårta: "Ring om en månad"
Ringar: "Beställ 4 veckor innan" Och JA! Vi vet vad vi vill ha... typ ;)
Kläder tärna: fixat
Kläder bestman: fixat
Kläder brudnäbb: fixat till 50%
Kläder brudgum: fixat
Kläder brud: fixat, ska lämna in klänningen i april, när jag hittat skor och underkläder, för att göra de ändringar som krävs.
Så jaa.... jag vet inte riktigt vad jag ska göra i nuläget. Men vi ser nog fram mot det mer och mer känns det som! Naajs!
Nä, nu ska jag tillåta mig själv att slänga mig i soffan! Och om en timme ska jag lägga mig! Så det så!
tingeling tingeling....
ps. hade kunnat skriva 700 rader till....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0