Orka...

En lång dag med blandat innehåll... Dagen började med bröllopsförberedelser hör och häpna! Det var dags för provuppsättning inför dagen D. Med idéer, accessoarer och bilder begav det sig in till staden. Det är så härligt att cykla i staden när den precis håller på att vakna. Fönster putsas och gator spolas av. Det var LYX att sitta i frisörstolen kan jag säga. En kopp kaffe och bara bli ompysslad. Och underbara frisören, som dessutom tänker PRECIS som jag, klippte mig till och med! "Jag vet hur det är när man har småbarn, man hinner inte!". TACK! Så nu behöver jag inte fundera på att jag inte klippt ens topparna sen augusti! Vi tänkte som sagt likadant, så när någon av oss fått en idé svarade den andra "Men, jag skulle precis föreslå det!". Det känns väldigt bra! Lite färgning några veckor innan och sen så lär det bli hur bra som helst! Har även bokat dag när klänningen ska lämnas in för "make-over" så den ska passa till skor och underkläder och så. Det tar sig!
Hem till J:s farmor och farfar där M var eftersom att J jobbade. Fick världens goaste middag där och sen begav sig J (som kom dit och snyltade middag han också när han väl slutat) hemåt och jag och M åkte vidare till Marbäck. Mysigt våffelfika UTE!!! SÅ härligt! Längtar ju inte mindre till sommaren direkt! Härligt att träffas och gotta sig innan det var dags att bege sig hemåt. M hade iiiingen bra dag idag, så hon bara gnällde! Vägrade äta och vägrade sova, FAST hon var så trött så trött så trött! Till slut gick jag ut med henne i vagnen och efter 10 minuter sov hon, såklart. Satte mig på en bänk med en bok och en fleecefilt och läste en halvtimme tills J kom hem. Då hade jag frusit fast på bänken kan jag säga! FYYY vad kallt! Jag vill ha sooommmaaaaaaaaaaaar! Vi lyfte upp vagnen och M fick fortsätta sova utanför vår dörr (looove it! att hon kan stå där och sova alltså) och jag åkte till nästa ställe. Dags att börja öva grupplåt till konserten som går av stapeln om en månad exakt! Det kan nog bli riktigt bra tror jag! Grupplåten alltså. Massa folk där och även våfflor, IGEN. :) Trevligt folk och allmänt mys. PRECIS vad jag behövde! Har fått en överdos av M idag, känns som om hon suttit fast i mig hela dan, trots min underbara början på dagen. Därför var det EXTRA trevligt ikväll. Cyklade hem och fick ta mig en dusch. Klockan är 22:23 och det är sängen nästa. J skriver skolarbete och jag ska korrekturläsa, snart. Ska bli väääääääääääldigt spännande att se om och i så fall hur länge vi får sova inatt... M vaknade nämligen inte efter att hon somnade i vagnen för mig vid 18:00. Dock ligger hon såklart i sin säng och sover nu och inte ute... Men men, kanske blir att stiga upp vid 4-tiden imorgon...
Anyway. Snart är det Småland, och då ska jag vila upp mig, så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0