Rapport från Vaggeryd...

Imorgon lämnar jag Småland för denna gång, och det ska bli vääääldigt skönt att komma hem faktiskt! Vi har fyllt dagarna till bredden här, och ändå känns det som att jag inte fått något gjort alls! Det jag hade behövt göra... d.v.s. jobba... MEN! Framförallt har jag träffat såna jag träffar alldeles för sällan, och DET är inte fy skam. Jag har hunnit mysa med massa folk! I lördags hann jag med F i hennes föräldrahem, innan hon fick nycklar till nya lyan. Kvällen tillbringade jag med syster med familj, underbar mat och jättegott vin. M var dock inte med den kvällen, men på den här bilden är hon med hos systeryster en annan dag... Det blev en del moster-tid!


Det hände fler än en gång att moster tog med sig M och njöt av att köra barnvagn... Då badade jag badkar!


Söndagen slog jag ihjäl med bakfulla, älskade I i stan (ååååh vad jag hatar att du bor så långt från mig! Sluta med det....) innan jag var på kaffekalas med 40 (!) sorters kakor.... Så nära himmelen man kan komma, eller hur var det? Där träffade jag i alla fall massa kul folk också, bl.a. vår vigselförrättare... I måndags var jag på Vgd:s Ö.fsk. Helt ok, men saknade "våran" Ö.fsk. Såklart. Middag blev det hos matglada och mysiga mormor (där var M inte på humör dock, så det hade kunnat vara ännu mer mysigt, men i alla fall). Lite mat, lite kaffe och lite korsord. Och lite (mycket) trösta M. Syster åt också där. Trevligt. Mycket promenader har det blivit. Snabba sådana också. Och faktiskt ingen småländs fikakultur, så jag har hållit mig ganska nyttig! Alla här har viktpanik inför bröllopet, så det är bra. Då åker det inte fram så mycket kakor och sånt.... haha. Idag har jag haft en hektisk mysa-med-folk-dag, men mycket mycket trevlig. Inledde dagen med beundransvärda J, som förutom 2 stycken småfolk i M:s storlek även har 2 till! SÅ underbart med promenad och fika hemma och allmänt "bäbisar-överallt". Tiden går alldeles för fort ibland... Skynda hem, också kom barndoms-P. Mys! Komiskt och coolt att vi, som var SÅ tighta hela högstadiet och lite till, ska gifta oss helgerna efter varandra! Sen åkte jag med henne till Jkpg och hämtade vår nya familjemedlem!!!
Får jag lov att presentera.... min nya Hobb.... Se så fin han ÄR!!!!
Min, min, min!!! (TACK!!!) My prescious.... hahaha
Hem lagom till en snabbdusch innan nästa P kom hit. Det var alldeles för längesen! Fast det kändes inte så... skönt det! Kvällen efter att hon åkt hem har ägnats åt datorn och jag inser trött och irriterat att jag inte alls hunnit med så mycket som jag önskat... Men, men. Jag har ju kvällen imorgon, fast då vill jag ju mysa med J! VILL ÅKA HEM VILL ÅKA HEM VILL ÅKA HEM. Jag är inte mycket till sällskap på det här stället just nu... Tänkte i alla fall lysa upp dagens blogg med lite bilder, det är ju på tiden! Jag är visst kass på att uppdatera aktuella bilder... tänk att kunna vara som min kära kusins flickvän som är en hejare på att blogga... hon lägger upp bilder direkt när de är tagna känns det som... Lite roligare att läsa då! Men, men. Hon har inga barn, jag skyller på det... det är DÄRFÖR det inte blir av... haha... Anyway. Hennes blogg är ett hett tips. frokenkajson.blogg.se

Bara TVUNGEN att visa denna underbara teckning/skylt som M:s storkusin A har gjort. Den sitter på dörren till det rum där M sover när vi är här... Jag sover i källaren jag, och har i alla fall inte jouren på natten! Skönt!



Avslutar med dagens älsklingsbild på M när hon käkar upp en i Fragglarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0