Stjärnfall och sketslut!

Sjysst rubrik, jag vet... men det är så det är. Jag har tappat min stjärna... den jag har i näsan... i sängen! Och jag hittar den inte. Skumt. Ungefär så mycket fanns det att skriva om det ja. Sketslut är jag. På ett skönt sätt. Huvudet har jobbat i ett idag när jag försökt leda och råda mina stackars elever närmre det nationella provet i svenska... Då, när huvudet är så slut är det väldigt skönt att köra slut på kroppen också, så det har jag också gjort idag. Vi har ett väldigt vinnande koncept jag och min käre J. När jag kom hem och vi haft lite familjeråd på golvet med M stack han ut och sprang. När han kom hem bytte vi, och jag stack ut. 22 minuter tog det idag. Det var jobbigt... Kände mig sliten. Kanske för dålig uppladdning? Men det ÄR ju så skönt! Speciellt när man kommer hem! Annars har vi tagit hand om M och hemmet idag mest. Hemmet låter inte lika mycket som M:et... Så då räcker det att blunda, eller gå in i ett annat rum. M förföljer oss överallt, eller ljudet av henne. Hon är allmänt missnöjd nu. Hela tiden. Förmodligen för att hon inte kommer någonstans, vad vet jag. Det var i alla fall SUPERSKÖNT att komma hem till min familj idag, för det tar på krafterna på jobbet får jag väl säga. Hade behövt en überanonym blogg för allt som rör sig i huvudet p.g.a. det där stället, men men. Jag lider i det tysta... hahahaha nä, så illa är det inte! Men väl behövligt att rensa huvudet om både det ena och det andra. Men man lär sig alltid något av alla situationer. Hittills har jag lärt mig att ta hand om nya personer på en arbetsplats. Det är inte särskilt lätt att komma ny och inte ha NÅGON som helst susning om NÅGONTING! Ska ge det andra huset en chans resten av dagarna.
Jaa... denna vecka och nu då... Nu pluggar J, M sover och jag ska jobba lite. Tar aldrig slut. Annars ser veckan ut som följer:
Tisdag: Mamma och mormor kommer hit och hälsar på och piggar upp. Mysigt! Kören på kvällen
Onsdag: 8:15 - 15:15 Lektioner
Torsdag: 8:15 - ? Lektioner (Ska försöka köra vår stafettlöpning då)
Fredag: 12:15-15:15 Lektioner
Helgen: FRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII (so far) Ja, jobb inför nästa vecka då såklart, men ändå.
Onsdag eller torsdag ska det även bli tjejkväll hos H. MYSIGT!
Nä, nu måste jag göra lite nytta, tiden är dyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyr och på tal om dyr. I mars månad får jag ut 1200:-! För lönen för mars kommer i april och föräldradagar får jag inte ta några p.g.a. att jag jobbar. Vad ska jag göra med alla 1200 kronorna?!

Kommentarer
Postat av: johannapannan

men oj då. ja du vet var jag finns om du vill bolla. när du hinner! Att m är missnöjd kan ha med åldern att göra. Finns ju utvecklingssprång som gör att de blir som förbytta. Visst har du fått dem av mig?



och det där med pengar är surt och svårt. Usch.

krampuss!

2009-03-13 @ 20:38:21
URL: http://johannapanna146.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0