Lite kort utan bilder...

Så får det bli. Mest för att visa för mig själv att jag bloggar först och främst för min egen skull! :) Veckan har varit berg-och-dalbana. I korta ordalag; det har varit MYCKET! Kroppen säger ifrån på sitt sätt och jag har tagit en dag i taget. Jobb hela veckan och konsert hela helgen. Fredagens konsert gick väl ungefär som de flesta första-gångs-konserter brukar gå. Okej, men inte mycket mer. Jag var HELT färdig när sista låten var slut och det kändes över min förmåga att över huvud taget sätta mig i bilen och köra hem, och gå från bilen till lägenheten. Men dit kom jag och jag sov GOTT kan jag lova.

Gårdagen var underbar! Jag fick sova till 10. Mellan 11 och halv 2 var J iväg och spelade fotboll och då lekte jag och M i lekparken. Mysigt, vädret var helt på vår sida! In, mat och middagssovning när J kom hem. Vi fick en stunds lugn, ro och välbehövlig egentid. När M vaknade blev det mellanmål innan hon och J gick till J:s far för att se fotboll. Jag fick vara själv. UNDERBART! Att kunna sitta i soffan och prata i telefon hur länge jag vill utan att bli störd, kunna ta en lång dusch tills JAG bestämmer mig vara färdig och att sitta på golvet framför tv:n och äta händer aldrig. Jo, igår! Jag njöt verkligen! Speciellt när jag vet att M är med far sin. Då kopplar jag av fullständigt. Sedan hade jag all tid i världen att sminka mig och göra mig redo för konsert nummer 2 som både var roligare, lät bättre och jag mådde bättre. Skönt.

Dagen idag har varit familjär och kanon på alla sätt och vis! Förmiddagen tillbringade vi på Busfabriken där M fick springa sig trött innan det var dags för lunch hemma. Det var inga problem att få henne att somna middag efter förmiddagens äventyr och då var vi effektiva minsann, jag och J. Jobb och annat pyssel blev gjort innan vi väckte M. Mellanmål och allmänt plock innan vi begav oss till Eurostop bl.a. Vi hann även med en titt hos J:s bror R som flyttat till egen lya innan vi veckohandlade och dök hem vid halv 7. Gröt, mys och sängen för M och nu har vi avnjutit pizza framför Parlamentet. För min del är det dags att sova nu. Imorgon är det upp ut och iväg som gäller. 6:53 går bussen då jag uppfyllt mitt mål att cykla t.o.m. 19 november. Skönt. Magen är för mycket i vägen för cyklande. Nä. Det blir bara svammel nu. Nästa vecka är det första advent och jag ser fram mot veckan som kommer. Skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0